Vår?

 
Var ute och kastade sopor för en stund sedan och hade bara hättetröja på mig, ändå frös jag inte.
 
Vågar man hoppas på att våren är på ingång?
 
// Noa

Sällskap!

 
Inatt jobbade jag med en från kriminalvården, skönt med lite sällskap faktiskt!
 
Sen att jag var vaken mer än 24 timmar innan jag kom i säng imorse är en annan femma.
 
// Noa
 

Det var den lönen det.....


Jaha, då har lönen varit inne och vänt på kontot.
 
Det blir vatten och bröd resten av månaden!
 
Nej, så illa är det inte, men det känns inget kul att först betala tandläkaren, sen hämta bilen och slutligen betala räkningar samma dag. Det är nog bäst att jag byter om direkt och tar av mig mina spenderarbyxor för idag.
 
// Noa

Full rulle...

 
Idag har jag varit effektiv och gjort massa bilärenden, typ handlat, tvättat bilen, varit hos mamma osv.
 
Man får helt enkelt passa på när man inte måste hem och parkera innan vanliga dödliga tagit alla parkeringarna hemma. Det är nämligen dags att serva bilen imorgon och för enkelhetens skull kör jag alltid dit med bilen dagen innan, så kan de börja på min bil direkt när de börjar imorgonbitti.
 
Ska till tandläkaren imorgon med, så när jag är färdig där bör bilen vara klar!
 
Man får inte vara dum ;)
 
// Noa

Nu får det fan vara nog!

 
Jag blir så jävla trött!
 
Jag har jobbat en dag och fyra nätter denna veckan och idag har jag sovit i fem timmar, för att gå upp och tvätta och vem tror ni har haft tvättpasset innan mitt? Dessa icke-svenska människor!
 
Som vanligt är där tid kvar innan deras maskiner är färdiga när mitt pass börjar och som vanligt vill de använda torktumlaren på min tid. Jag försökte tålmodigt förklara att man måste hålla sina tvättider, när nästa person börjar sitt pass måste man vara klar, men dom fattar ju inte vad man säger!!!!
 
Tre gånger medan jag stoppar in min tvätt så kommer hon och frågar om hon får torktumla på min tid, TRE!!! Och varje gång säger jag nej... Jag skiter väl i att hennes jävla ungar (som dessutom skriker i trappan varje gång de vistas där) går på dagis och skitar ner sina kläder, jag jobbar som väktare och mina kläder blir skitiga på jobbet, men jag varken stjäler andras tvättider eller gapar och skriker i trappan för det.
 
Nu har jag fått nog och tänker kontakta Helsingborgshem, för det är inte första gången detta händer.
 
// Noa
 

Helt sjukt....


Imorse när jag kom hem skulle jag tina lite bröd, men det gick inte så bra, för mikron började blixtra och ha sig direkt. Jag fick helt enkelt kasta ut skiten och hålla mig vaken en timme till och köra och köpa en ny.
 
Detta resulterade i att jag kom i säng vid 11 i förmiddags och när tror ni att jag vaknade ikväll? Kl 19!!!!
 
Jag har aldrig sovit så länge.... Men jag var väl trött!
 
// Noa

Ny bil!

 
Min kollega var här på rond och då upptäckte jag att vår nya bil hade kommit!
  
 
Den är redan skitig, men tydligen är den jätteskön att köra och framförallt är den TYST! 
 
 
Den gamla bilen pustade och stånkade och hade sig varje gång man startade den och körde man fortare än 100 km i timmen så skakade den som om den skulle gå sönder.
 
Ska bli en fröjd att köra den nya bilen i helgen och faktiskt kunna höra vad folk säger i andra änden av luren när man pratar med någon.
 
// Noa
 
 

Skönt!

 
Oj, vilken skillnad det är att jobba 21-07 istället för 18-06. De senaste dagarna har jag ju haft typ all tid i världen och jobbpassen har gått relativt fort.
 
// Noa
 

Ibland blir det knas...

 
Igår blev det lite knas...
 
Gick till mitt extrajobb på morgonen som planerat, men efter en halvtimme fick jag ett sms från mitt vanliga jobb att de behövde hjälp inatt.
 
Naturligtvis prioriterar jag mitt vanliga jobb, dels tjänar jag betydligt mer och dels är det min huvudsyssla. Mitt extrajobb är just vad det heter, ett extrajobb för att slippa jaga timmar, för att ha något att göra när jag inte får ihop mina vanliga timmar och för att slippa deltidsstämpla.
 
Blev lite sura miner idag, för att jag var tvungen att gå hem och försöka sova lite, men så är det ibland.
 
// Noa

God men dyr!

 
Då har jag agerat testpilot hos Smartson.se igen och den här gången var det Abbas fisksoppa som skulle testas.
 
Först och främst var det svårt att hitta en butik som hade soppan i sitt sortiment, jag fick leta i tre butiker innan jag lyckades få napp i den fjärde och egentligen ville jag testat en annan smak, men den fanns inte.
 
Jag tycker soppan var riktigt god, men hade gärna sett mer skaldjur i den och priset på nästan 44 kr tycker jag inte att den är värd. Annars var det en smidig förpackning, lagom storlek på mängden soppa och bra smaker som sagt.
 
God, men alldeles för dyr alltså!
 
// Noa
 

Uppe med tuppen!

 
För idag vankas det brunch på IKEA =)
 
// Noa

Så gott!

 
Har ni inte testat nya Marabou med Japp, så gör det!
 
Snuskigt gott enligt min mening!
 
// Noa

Njä

 
Har via Smartson.se fått testa GoGreen grytbas
 
 
Blandade i bitar av torsk och den naturella smaken var väl helt okej egentligen, men alldeles för klen för mina smaklökar. Hade gärna sett större grönsaksbitar i den med.
 
Helt okej, men njä, jag kommer nog inte att köpa den igen.
 
// Noa

Den enes död....

 
Blev i detta fallet mitt bröd!
 
// Noa
 

Punktering...

 
Min kropp är inte byggd för att byta däck, speciellt inte kl 2 på natten när det är 1 plusgrad ute och vinden viner kring öronen. Men jag hade inte mycket att välja på.
 
// Noa

Parkering

 
Hjälpte min granne att lägga in en blocketannons idag, det var inte dumt, för hon är polare med folket i en butik i området och nu har vi pratat med ägarna och jag får parkera på deras privata parkering utanför butiken om jag behöver =)
 
// Noa

Nice!


Idag var min tredje provdag på nya jobbet och jag lyckades med kraven för att bli provanställd med fast timlön! =)

Man har egentligen fem dagar på sig, men nu är första delmålet nått.

Jag fick dessutom en biobiljett, men den ska jag ge till syster eller mamma, för även om jag är en filmmänniska, så ser jag helst film hemma.

Men nu slipper jag att jaga timmar framöver, givetvis tar jag hellre pass på mitt vanliga jobb, där jag tjänar bättre, men fördelen är att här kan jag lägga mitt eget schema och blir jag inringd på mitt vanliga jobb så är det inga problem att avboka det nya, inte ens om det skulle ske samma dag. Det känns riktigt bra faktiskt!

// Noa

Hipp hipp hurra!

 
Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det systerdottern den äldres femtonårsdag!
 
Känns som att hon föddes typ igår och det är 15 år sedan, jag känner mig gammal!
 
// Noa

RSS 2.0