Äntligen!!

 
Dagens ros går till den trevliga kvinna på Försäkringskassan som dels tog kontakt med mig igår och som även ringde upp mig idag och meddelade att hon fixat till det som ingen annan lyckats reda ut på en månad!
 
Slutet gott allting gott!
 
// Noa

Kvällsmys!

 
// Noa

Skärmdump!

Häromdagen skulle jag ta en skärmdump på min mobil, men efter uppdateringen så var det inte bara att trycka på onoff knappen på ovansidan som det har varit förut. Så jag fick fråga A hur man gjorde.

Tydligen så trycker man onoffknapp och volymknapp ner på sidan samtidigt. Var ligger det logiska i det liksom? 
 
// Noa

Stenkastning

 
 
Trodde i mitt stilla sinne att kvällen igår skulle bli lugn
 
 
Sen insåg jag vilket område jag befann mig i
 
 
Hände inte så mycket på förkvällen
 
 
Efterkvällen slutade dock med en polisanmälan och en sprucken vindruta efter att de jävla *!&%¤"* kastat sten på min bil. Folk har alldeles för mycket fritid!
 
// Noa

Jobb

 
Fick köra Polo igår
 
 
Måttligt road framåt småtimmarna efter några timmar i bilen
 
 
Kvällens utsikt
 
// Noa

Jobb jobb jobb

 
Då var det dags att sätta på sig understället, plocka fram vantarna och ge sig ut och patrullera på gator och torg =)
 
// Noa

Hipp hipp hurra för lilla pappa idag!

 
Idag skulle pappa ha fyllt 65 år, så det blev en liten påhälsning i minneslunden.
 
 
Blev en blombukett
 
 
Och ett litet ljus till honom!
 
// Noa
 

HIF - Levante

 
UEFA Europa League
22 nov kl 19:00
Olympia
 
Kom igen nu HIF!!! =)
 
// Noa
 

Strömavbrott

 
Råkade ut för ett stort strömavbrott tidigare ikväll, poff sa det bara och så var hela huset mörkt.
 
Det visade sig att det var ganska omfattande dessutom, 2300 kunder var drabbade.
 
Läs artikeln på hd.se HÄR
 
Det värsta var att mina små dunbollar var ute och flög när det blev svart, sen försökte en stackare flyga i mörkret, störtade och smet ut i andra rummet. Men jag lyckades få igång min ficklampa, fick hem de andra pippisarna och lyckades fånga in rymlingen med så att de hamnade i trygghet bakom galler. Sen fick de levande ljus i köket tills strömmen kom tillbaka.
 
Slutet gott - Allting gott!
 
// Noa

Julklappar!

 
Jag är ju så grym! På riktigt alltså =)
 
Jag hatar att köpa presenter och brukar egentligen föredra att ta med mig vederbörande till en affär och säga att välj vad du vill ha så betalar jag. Fast nu har jag fixat både mammas julklapp och T´s julklapp! Nu återstår egentligen bara fem små paketer till paketleken.
 
Och födelsedagspresent till både mamma och T, då bägge fyller år i början av januari. Systers födelsedagspresent är redan fixad den med nämligen.
 
// Noa

Paket!

 
Fick masa mig till Hemköp och hämta ett otympligt jävla paket idag som egentligen skulle levereras hem till mig. Varför?
 
Jo, för att posten fuskat!
 
Enligt paketets historik så hade de försökt leverera mitt paket igår kl 15:34, vilket inte stämmer för jag var hemma då. Hur som helst stod där att mottagaren inte var anträffbar, så då aviserade de paketet istället.
 
Mitt paket hamnade alltså först i Malmö för sortering, sen var jag då inte anträffbar när postbilen var i Helsingborg och då skickades det ner till Malmö igen för att sen köras till Hemköp i Helsingborg.
 
// Noa

Cockpit!

 
Igår släpptes Cockpit på dvd, så idag tänkte jag faktiskt se den! =)
 
// Noa

Pizzatajm!

Ikväll blev det pizza =)

Sjukt smidigt att beställa och betala på nätet.

Jag la min beställning kl 18:34, beräknad leveranstid var 19:09, men de dök upp redan kl 18:57. Snabba ryck!
 
 // Noa

Fars Dag!

 
Tog en promenad upp till Krematoriet idag för att fira pappa på fars dag!
 
 
Det blev både röda rosor
 
 
Och ett ljus!
 
 
Hur firar ni pappa idag?
 
// Noa
 

Testpilot!

 
Idag har jag anmält mitt intresse hos Smartson.se om att bli testpilot för God Morgon Bifido. Vill du med ta chansen så klickar du antingen på bilden eller HÄR.
 
// Noa

H96-HIF

 
Match ikväll!!!

H96-HIF

Kom igen nu HIF!!!! =)
 
// Noa

Lunchdejt!

 
Idag blir det lunchdejt med P =)
 
// Noa

Trassel

 
Idag fick jag ett mindre trevligt brev från FSK där det stod att de fått kännedom om att jag trätt ur min a-kassa. Så är ju inte fallet, utan jag har begärt att byta a-kassa, problemet är bara att den gamla a-kassan har avanmält mig, men den nya har inte påanmält mig ännu.
 
Så idag fick jag ringa både FSK och min nya a-kassa som sa att mitt ärende skulle handläggas som idag eller imorgon.
 
Risken nu är ju bara att jag får vänta på mina pengar innan allt är klart. Trots att jag gav den nya a-kassan fullmakt att genomföra bytet, just av den anledningen att det skulle ske problemfritt med övergången och för att jag inte skulle göra fel. Man måste nämligen träda ur den gamla och in i den nya samma dag, för blir det ett glapp på en dag så blir det som första gången man ansöker om att gå med i a-kassan.
 
Jaja, hoppas det löser snabbt och smärtfritt!
 
// Noa

Så nyttigt var det...

Konversation med T
 
Jag: Vad gör du?
T: Äter Sallad
Jag: Vad gott, vad har du i den då?
T: Gyros
 
Så nyttig var den salladen =)
 
 
Min egen lunch bestod av det här ;)
 
// Noa

Testpilot

 
 
 
Var och hämtade ut mina knäckebröd på Hemköp och testade dessa på en gång. Dock tycker jag inte att de här knäckebröden skilde sig speciellt från andra sorter på marknaden.

De ser ut och smakar som vilket annat knäckebröd som helst och då kan jag lika gärna köpa en annan sort till halva priset.

Men det var ändå skoj att få testa.
 
// Noa

Sluttabellen!

 
Så var allsvenskan över för den här gången!
 
Får gratulera Elfsborg till SM-Guldet!
 
// Noa

Gefle - HIF

 
 
Idag befinner HIF sig i Gävle och vi hoppas det blir en bra match!
 
Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Minneslunden!

 
Blev ett besök i en minneslund idag för att tända ett ljus för pappa!
 
// Noa

Udda!

 
Har ju haft busskort nu ett par veckor i och med Skånetrafikens pendlarexperiment. Så idag tog jag bussen till mamma, i tunneln på väg från busshållsplatsen har dom satt upp en bänk och ett askfat?!
 
Tänk vad man missar saker när man kör bil =)
 
// Noa

Halloweenfest

 
E ville ha med mig på Halloweenfest idag, var lite i valet och kvalet då jag faktiskt har semester, men E övertalade mig och det vankas mat, så blir halloweenfest ikväll trots allt!
 
// Noa

Tabellen

 
Efter 2 - 0  till HIF igår ser tabellen ut så här!
 
// Noa

Wake up lampa!

 
Nu har jag testat min wake-up lampa från Philips ett tag och jag är verkligen helnöjd!
 
Känns som att man kommer mer till ro på kvällen när man använder funktionen som succesivt dämpar ljuset och på morgonen när klockan ringer så lyser lampan och det går mycket lättare att komma upp.
 
En mycket bra investering!
 
// Noa
 
 

RSS 2.0