Kul!

 
Kör Skodan på jobbet nu igen, för Caddyn är på service.
 
 
Jag och bilen var helt överens om att jag var trött ( hur den nu kunde veta det? ) men dessvärre har man inte alltid tid att ta rast som väktare, så rasten fick vi helt enkelt hoppa över =)
 
Kul ändå när bilen faktiskt kan läsa av ens sinnesstämning ;)
 
// Noa

Skumtimmen

 
 
 
Jag har boken och har läst den
 
 
Nu är det dags att se filmen!
 
// Noa
 

Kallt!

 
Egentligen är jag mer en kepsmänniska än en mössmänniska, men nu fick det bli ändring på jobbet.
 
Har dubbla underställ, dubbla vantar och mössa nuförtiden och fryser ändå. Men det är iallafall lite varmare om öronen.
 
// Noa
 

Kroniskt trött!

 
Så här känner jag mig mest hela tiden. Hatar denna vintertrötthet!
 
//  Noa

Arg!

Än är inte den sista idioten född!
 
// Noa

Vinter!

 
Jag tycker verkligen inte om snö och kyla!
 
Vill ha sol och vår och värme nu!
 
// Noa

Lååååååångt jobbpass!

Bilen från helvetet!
 
Normalt jobbar jag 18-06 och egentligen borde ju 12 timmars pass räcka bra, men inatt hände det som inte fick hända.
 
Jag körde på och var färdig med alla ronder redan vid kl 03:37 inatt, trots att det har blåst och snöat så in i helvete och det har varit rena isbanan på många ställen. Så jag sitter med min surfplatta i bilen utanför en skola vi har rondering på, just för att då har man tillgång till toalett och för att ta mig till sista öppningen behöver jag inte riskera att fastna vid järnvägsövergången för att där kommer ett tåg. Så långt var allt frid och fröjd!
 
MEN så kommer där en traktor och ska ploga på skolan, så jag tänker att jaha, då får jag väl köra någon annanstans istället, vilket jag gör. När klockan blir 05:08 får jag ett larm alldeles i närheten, jag knappar in att jag är på väg och vad händer? Biljäveln vill inte starta!!!
 
Jag ringer mina kollegor i Perstorp och efter en 20 minuter kommer en kollega, men hon får inte heller igång bilen, så vi får ringa en bärgningsbil, men han utgick nog från Helsingborg eller nåt för det tog ju sin tid innan han kunde vara på plats.
 
Bärgaren lyckades iallafall få igång min bil med startkablar och jag lyckades ta mig till Perstorp för egen maskin, dock gick det inte så fort och jag frös så in i helvete och hamnade bakom plogbilen, så sträckan till Perstorp som normalt tar en kvart tog nog en halvtimme åtminstone och jag var framme kl 7:50. 
 
Men det var ju en upplevelse att köra hem när det är ljust ute på vintern, eller nåt. Det tog ju längre tid än vanligt att köra hem med på grund av vädret och väglaget, så jag var hemma kl 08:56.
 
Så nu blir det att sova lite och njuta av några lediga dagar utan strulande bilar!
 
// Noa

Back to work!

 
Det blev inte så många steg inatt, för vi var två i bilen och min andra hälft för natten C var en riktig gentleman =)

Han fick dessutom köra bilen hela natten för det var snöigt och halt som fan, men ja, jag skulle kunna tänka mig att ha honom med mig varje jobbpass faktiskt!
 
Detta trots att jag normalt sett föredrar att köra själv =)
 
// Noa

Söndagslyx!

 
Ibland får man lyxa till det lite =)
 
Räkmackor med ruccola, ägg och avokado är inte alls dumt!
 
// Noa

Så är det!

 
Ja så är det faktiskt! =)
 
// Noa

Välinpackad fot

 
Trampade fel igår och hela foten bara vek sig, var såklart samma fot jag skadade på jobbet för ett tag sen.
 
Men jag lindar in den och håller tummarna för att den hinner bli tillräckligt bra tills jag ska jobba nästa gång.
 
// Noa

Dagens serietips!

 
Har precis sett klart säsong 1 och den blev bara bättre och bättre för varje avsnitt!
 
Nu är det dags för säsong 2 =)
 
// Noa

Illaluktande?

 
Igår hemma hos mamma så berättade min syster om en rödhårig tjej hon jobbat med för många år sen som alltid luktade illa och ju längre samtalet flöt så påstår min syster och min svåger att rödhåriga människor luktar annorlunda än andra.
 
Jag bara ehh, tack!
 
Ja, jag googlade efter en rödhårig människa för att ni skulle få se, men kom på att jag inte kunde lägga upp en bild på någon random unge så där till höger och vänster, så därför blev det en bild på Pippi.
 
Fast detta var tydligen bara folk som är riktigt naturellt rödhåriga. Jag är ju inte riktigt så rödhårig längre som jag var som barn och ser inte ut som den typiska rödhåriga människan heller. För de flesta riktigt rödhåriga människorna ser ungefär likadana ut.
 
Men jag ÄR faktiskt rödlätt under kepsen! =)
 
Är det någon som har erfarenhet av detta med att rödhåriga luktar annorlunda?
 
// Noa

Grattis!

 
Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det mammas födelsedag! =)
 
// Noa

Paket!

 
Då var mammas födelsedagspresent inslagen och klar!
 
Får hoppas att hon blir glad, men det blir hon nog =)
 
// Noa

Räligt!

 
Usch en ung kille i min gata hittades nog död idag. Jag möttes av två ambulanser och en brandkår när jag kom ut på gatan i förmiddags.

Brandkåren klättrade upp på balkongen och slog in rutan när de kikat in mellan persiennerna.

Har pratat lite med min granne bara, men vet inte så mycket.
 
// Noa

Kvällsmys!

 
Med min vackra lilla tjej ;)
 
// Noa

Gott nytt år!

 
Vill önska er alla ett riktigt gott nytt år 2014!
 
Själv har jag firat in det nya året med de som står mig närmast ;)
 
Snart dags att sussa lite kudde, men som nattarbetare blir det lätt att man är vaken halva nätterna även när man är ledig. På tal om ledig så är jag dessutom långledig så här i början av det nya året, lugnet före stormen innan jag går på mitt vikariat, fast det är en del som ska hinnas med, först mammas födelsedag, sen en efterlängtad lunch och catch-up med Loverboy G och lite annat smått och gott.
 
// Noa

RSS 2.0