Robinson!

 
Sjukt beroendeframkallande!
 
Spelar på min Samsung Galaxy Tab 10.1 och nu har jag äntligen fått tag i yxan och börjat hugga ner skog =)
 
// Noa

Agility!

 
Har ju varit European Open i Agility i Kristianstad i helgen, så igår var jag där och såg finalerna.
 
Och fick träffa T´s mamma, pappa och bror.
 
// Noa
 

Systembolaget!

 
Systerdottern den äldre berättade en sak för mig igår som jag undrat över ett tag,
 
Hon och en kompis hade nämligen varit inne på systembolaget häromdagen för att se om de fick köpa alkoholfritt där inne ( hon är 12 år), det fick de inte göra.
 
Jag har nämligen undrat när man sett reklam på tv för alkoholfria grejer på bolaget om vem som helst kan knalla in och handla det, men då är det alltså 20 års gräns på ALLT där inne, med eller utan alkohol, så nu vet ni det =)
 
// Noa

Tabellen!

 
HIF förlorade mot Norrköping med 1 - 2 idag, nu ser tabellen ut så här!
 
// Noa

Festivalande!

 
Systerdottern den äldre åkte karusell idag... Sa åt henne att någon måste slagit henne hårt i skallen som barn, för en normalt funtad människa skulle inte sätta sig i den karusellen frivilligt. =)
 
 
Köpte libanesmat med mig hem
 
 
Och förutom de räliga oliverna de försökte gömma bland allt annat så smakade det riktigt bra.
 
// Noa

HIF idag!

 
HIF - Norrköping
 
Kom igen nu HIF!! =)
 
// Noa

Jävla unge!!

 
Tror ni inte systerdotten den äldre lyckades vinna ett 2 kg toblerone idag? Fast dom vinner choklad varje år, familjen syster.
 
// Noa

Steg!

 
Blev visst några steg senaste jobbnatten!
 
// Noa

Fest i dagarna tre!!!

 
Var hemma runt kl 7 imorse efter att ha jobbat. Sov några timmar och mötte upp mamma på stan strax efter kl 14. Nu är jag hemma för lite pippiflaxande och vätskepåfyllning =)
 
// Noa

Yrkesbevis!

 
Har ingen aning om vad jag ska använda det till, men nu har jag iallafall fått mitt yrkesbevis!
 
// Noa

HIF ikväll!!

 
HIF - The New Saints ikväll!!
 
Själv jobbar jag, så T får snällt hålla mig uppdaterad! Kom igen nu HIF!!!
 
// Noa

Tack snälla! =)

 
Idag fick jag ett paket med posten från Z, tack snälla!!! =)
 
// Noa

Senaste bildskörden!

 
Såg en regnbåge på väg till Karlshamn
 
 
C hade en riktigt skön kommentar när vi såg hunden i vagnen

" Det var väl himla onödigt att köpa en så stor vagn till den lilla hunden......"
 
 
Vi såg Dan Hylander
 
 
Vi började söndagen med glass
 
 
Inte den godaste vi ätit men helt överkomlig
 
 
Sen åkte vi och fiskade
 
 
Tills jag blev akut inringd och fick åka och jobba då en kollega blivit sjuk
 
// Noa

Tabellen

 
Efter 1 - 3 mot Syrianska ser tabellen ut så här!
 
// Noa

Karlshamn nästa!

 
Destination Karlshamn idag efter matchen =)
 
// Noa

HIF i eftermiddag!!!

Syrianska - HIF
 
Idag blir det att bänka sig framför tv:n och se matchen =)
 
Kom igen nu HIF!!
 
// Noa

Lite bilder!

 
Kiviks Marknad
 
 
Good eating!
 
 
Fick en orange ros
 
 
Tog egokort i bilen
 
 
Och var och satte blommor och ljus till både pappa och till M i minneslunden, i ösregnet!
 
 
Fick ett mail från en tjej som hade köpt en tröja åt mig i New York! =)
 
// Noa

Kivik

 
Idag blir det ett besök på Kiviks marknad =)
 
// Noa

HIF ikväll!

 
Då var det fotboll ikväll igen, på tv10 den här gången =)
 
Kom igen HIF!!!!
 
// Noa

Sötnöt

 
Fick en present häromdagen och ni kan ju gissa vem den luktar som? ;)
 
Efter en 12 timmars jobbnatt med knäbekymmer och två feta köttsår på ena hälen ska det bli skönt att sova nu. Men först blir det att lukta lite på min nya kompis!
 
// Noa

Allsvenska tabellen

 
Så här ser tabellen ut efter helgens matcher!
 
// Noa

Helgen i bilder

 
Var på begravning i fredags
 
 
Vila i frid M!
 
 
Vi var nere i Landskrona på Karneval
 
 
Där det blev några öl
 
 
Vi var på Fahlmans
 
 
Där vi åt räkmackor
 
 
Och danskt wienerbröd
 
 
Vi var och åt glass vid Sofiero
 
 
I solen
 
 
Vi hittade ännu en hjärtformad sten
 
 
Vi tittade på HIF - Syrianska som slutade 1-0 =)
 
 
Vi har även hunnit med ett besök i Åhus
 
 
Där dom tappar Absolut Vodka
 
 
I Åhus
 
 
Sen fick vi ju äta riktig Åhus-glass =)
 
// Noa
 

Stress, stress, stress

 
Efter att ha stressat konstant under mina 12 timmars jobb inatt så blev det ytterligare stress imorse då där gick ett inbrottslarm 25 min innan jag slutade. Detta resulterade i att vi helt plötsligt var tre väktare på plats och att vi lämnade platsen prick kl 06:00 imorse.
 
Min buss hem gick 06:14 och då det är Landskronakarneval i antågande har de ändrat om i busshållsplatserna, jag sprang således från kontoret efter att snabbt ha bytat om och vad händer? Bussjäveln bara kör förbi mig.
 
Som tur var kom där en stadsbuss som gick till stationen och med buss, tåg och buss så var jag hemma ungefär samtidigt. Men jag var riktigt uppgiven där ett tag.
 
Men nu sova!
 
// Noa

Tabellen

 
Efter 1-1 mot IFK Göteborg ser tabellen ut så här!
 
// Noa

IFK Göteborg - HIF

 
IFK Göteborg - HIF ikväll!
 
Kom igen nu HIF!!!!!
 
// Noa

Stackars M!

 
Sms-konversation med T på tåget igår
 
T: Grannen kallade, gamle M har nog fått en stroke och dom undrade om jag kunde komma ner om ifall han skulle gå bort och hjälpa dom lite med att lägga honom någonstans, vet inte var, men visst.
 
Jag: Varför åker dom inte till sjukhuset?
 
T: Han är så gammal och dom gör inget åt det på sjukhuset. Det är inte första han fått! Tror dom vill att han ska få somna hemma.
 
Tyckte det lät ganska märkligt i detta skede
 
Jag: Att han ens bor hemma då?
 
T: Uttryckte mig nog oklart, M är en hund.......
 
Tragiskt för lilla vovven såklart, men det hade ju varit ännu värre om det vore en äldre farbror som tvunget skulle bo hemma fast han haft stroke innan och det där med att flytta på honom förstod jag inte riktigt heller. Men tänkte att det var ju tur man inte bor i K-stad iallafall om de behandlar sina gamla på det viset.
 
// Noa

Gårdagen!

 
 
Blev en sightseeing i Östra Göinge igår!
 
 
 
Var vid Ivöbåten och tittade igår
 
 
Utsikt mot Ivö
 
 
Sen var vi och badade i Breanäs
 
 
Vi åt turkisk buffé
 
 
Och tittade på solnedgången
 
 
Och skrattade åt att T är värdelös på att ta foto ;)
 
// Noa

Mätt och belåten

Hamnade ju på Tres Amigos i Ängelholm
 
Vi valde en hel meny, där nachotallrik ingick som förrätt
 
Och Enchiladas,poppers och kycklingklubbor till huvudrätt
 
Fick ju även plocka och smaka några jordgubbar från systers jordgubbsland
 
// Noa

Outa T?

 
Vem är egentligen denna mystiska T?
 
Har funderat på att outa T här på bloggen faktiskt, samtidigt som det är rätt kul att pixla alla bilder så att T blir lite "Hemliga Arne" ;)
 
Så vi får köra en omröstning.
Alla som vill att jag outar T räcker upp en hand!!! ;)
 
// Noa
 

Full rulle

 
Idag var jag hemma hos mamma, fick ju passa på att ta med henne ut på promenad i värmen =)
 
 
Och imorgon blir det att fira systerdottern som fyllde år i veckan. Ska bli riktigt gott faktiskt!
 
 
Sen ska vi försöka hinna med minivarianten av Kristianstadsdagarna
 
 
LA Karnevalen står med på schemat.
Jag är ledig den helgen tack och lov(inget kul att jobba när halva stan är avspärrad)
 
 
Sen är det ju dags för Helsingborgsfestival!
Förhoppningsvis kan T komma ifrån lite den helgen med ;)
 
 // Noa 

Nice!

 
 
 
Hade en mycket trevlig afton igår med flixen =)
 
Att T dessutom kom och överraskade gjorde inte saken sämre ;)
 
// Noa

Reunion!

 
Blir lite återträff ikväll med flixen (T, L, C, S) och L =)
 
// Noa

Gårdagen i bilder!

 
Tycker om min FRU på jobbet, igår hittade jag minsann en annan fru med =)
 
 
Vi gick förbi en naken kvinnostaty och T kunde inte hålla fingrarna borta från hennes tutte ;)
 
 
För en gångs skull lyckades T rätt bra med att ta kort!
 
 
Vi åt god mat på en thairestaurang
 
 
Och plockade blommor längs vägkanten
 
 
På vägen hem
 
 
Mission completed, vi hittade strumpor utan hål i minsann ;)
 
// Noa
 

Killebomfestivalen

 
Själv ska jag åka till Blekinge och gå på Killebomfestivalen och äta gott och se om vi hittar strumpor utan hål i till T ;)
 
// Noa

Hipp hipp hurra!

 
Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det systerdottern den yngres 11 års dag =)
 
Hipp hipp hurra för henne idag!
 
// Noa

Härligt!

 
Så här ser tabellen ut efter gårdagens vinst med 4 - 1 mot Gävle =)
 
// Noa

HIF - Gefle

 
Idag kickar allsvenskan och HIF igång igen =)
 
Kom igen nu HIF!!!!
 
// Noa

Helgen!

 
Åkte till havet i fredags
 
 
Hittade en hjärtformad sten direkt när jag kom ner på stranden, den gav jag till T ;)
 
 
Sen var vi och hälsade på pappa i minneslunden
 
 
Och så firade vi att jag är färdig med min väktarutbildning på Harrys
 
 
Igår blev det lyxfrukost på en av "våra" platser vid havet
 
 
Sen fick jag shoppat loss med mina presentkort på Väla, ett par shorts och en hättetröja =)
 
 
Fick åka min egen T-taxi till jobbet dessutom
 
Nu är det dags att sova!
 
// Noa

RSS 2.0