Förbannad!



Jag blir så jävla trött på de där jävla assistenterna. Den ena är dummare än den andra.

Igår ringde en och sa att mamma kunde åka på gåsamiddag på Sommarsol med en övernattning för BARA 700 kr, det var ju bra de ringde och frågade och jag sa att jag tar inte det beslutet ensam utan att jag pratat med min syster.

Jag missunnar inte mamma att hitta på grejer, det är jättebra att hon kommer iväg på saker, MEN när mamma varit på Sommarsol på Rehab och bott där 3 veckor så har hon inte varit så speciellt förtjust i maten utan mest ätit ost och kex istället för riktig mat. Så jag ringde mamma idag för att höra om hon ens äter gås, men det sa hon såklart att hon gjorde. Hon blev rasande när jag frågade henne om hon tyckte det var värt 700 kr och ville inte prata med mig mer.

Grejen är nämligen som så att assistenterna tycker och tänker en massa och det är ju inte deras pengar det handlar om, så det är klart att de vill komma iväg på grejer, för Assistansia betalar ju för deras del, så det är lätt att övertyga mamma om att det är väl klart hon ska åka iväg på det här. Jag personligen skulle ALDRIG betala 700 spänn för lite gås och för att få sova över och få lite frukost och lunch dagen efter, men den som jobbade idag tyckte att det var ju billigt för det var en "hotellnatt" inräknat. Hotellnatt?????  Sommarsol är ett rehabställe och rummen är mycket enkla med två sängar och där är ingen roomservice och sånt precis.

Men i somras tyckte dom mamma skulle åka dit torsdag - söndag midsommarveckan och betala 5500 kr, bara för mat och boende. Hon hade kunnat resa iväg utomlands för de pengarna. Och mamma backade själv när jag och syster pratat henne tillrätta.
 
En annan gång beställde dom 2 st bh:ar för 700 kr. Sen fick jag veta idag att där kommit en räkning från Cellbes postorder på 1600 nånting. Det är bara det att i juli betalade jag 700 kr till Cellbes och förra månaden betalade jag 979 kr till Cellbes. Min mamma är sjukpensionär, hon har en hyra på över 6000 i månaden, då kan man inte ha såna vanor heller. Dessutom så är där ingen assistent som ens hört av sig för att fråga om det är okej att dom lägger beställningar på Cellbes till mamma för de beloppen.

Så när jag betalt sista fakturan ska jag spärra mamma på Cellbes och se till att hon själv inte kan spärra upp kontot, antingen om man ska uppge nån kod eller om jag skriftligen måste spärra upp det framöver. För de där assistenterna skulle inte fatta att kontot är spärrat av en anledning, de skulle glatt spärra upp det om det gick och beställa grejer för flera tusen.

Imorgon hade jag och mamma bestämt att vi skulle äta lunch på sjukhuset, idag berättade assistenten att hon bokat färdtjänst hem kl 12?! När trodde hon att jag hade lunch? Kl 10 eller?
Dessutom så var mamma på sjukhuset förra veckan mellan kl 9:30 - 14, hon vill sitta där och titta på folk och så innan hon åker hem och har alltid tillbringat lång tid där, så vadå att dom inte skulle behöva sitta där och vänta?
Kyss mig någonstans, hon får snällt boka hemfärden till kl 13 istället.

Förlåt S, men personliga assistenter är nog de dummaste jävla människorna som går på denna jord.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0