Bekväm....

Skulle promenera ner till stan idag tänkte jag, men det snöar ute, det snöar faktiskt en hel del, även om det inte är så kallt, så jag tog den enkla utvägen och tog bilen till Väla istället. Och det var lätt värt att skrapa bilen för det.

Hur som helst så fick jag tag i mina paket till paketleken, jag är värdelös på att packa in paket, men samtidigt är det faktiskt insidan som räknas =)



Vår version av paketleken går till som så att man köper grejer för en femtiolapp per skalle (förslagsvis köper man billiga grejer så det blir många paket) sen lägger man alla paket i en hög mitt på bordet. Så slår man tärningen och när man får en etta eller en sexa så får man ta vilket paket man vill i högen på bordet. När alla paket är slut så bestämmer man en tid, säg 10-15 minuter kanske, så fortsätter man slå tärningen och får man en etta eller en sexa så får man då sno ett paket från någon annan tills tiden är ute och då får man de paketerna man har i sin egen hög så att säga. Det är roligt och det blir stressigt då ingen vet hur lång tid det är kvar och alla vill ha så många paket som möjligt.

Vi körde detta i påskas och då var det största paketet det som alla strävade efter och slogs om, nu minns jag inte vem som fick det, men det var typ tre rosa korgar i tyg, så det var inte så roligt som alla trodde haha

// Noa


Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Nej vad roligt! Haha. Spider pratade om någon sån här lek igår. Borde ta upp det med min släkt. Mycket roligare ju än att köpa dyra presenter som man aldrig vet vad man ska köpa. ;D

2010-11-25 @ 17:05:25
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0