Lite bra och lite dåligt....

Ska vi börja med det dåliga så det kommer ur världen.

Vi har en tjuv nere på utbildningen som springer i kylen och snor juice och han tar mjölk och kaffe och så, utan att fråga först. Igår drack han nästan upp Robbans juice och Robban hade en diskussion med honom och han lovade dyrt och heligt att han skulle köpa 2 st 2 liters bravojuice till Robban och ta med idag. Gjorde han det? Såklart inte, vid frukost frågade Robban om han skulle handla under dagen, ja svarar den tjuvaktiga lilla varelsen.

Vid lunch blev det hetsigt, ingen juice och Robban blev förbannad, för då tänkte araben inte köpa någon juice till honom. Jag kunde inte låta bli att öppna käften och sa så hela fikarummet hörde det att han är en tjuv, att man inte kan springa och ta saker som inte är ens egna utan att fråga först. Sen blev det livat värre, araben tyckte inte att jag kunde kalla honom för tjuv för att han inte snott något från mig personligen?? Och jag förklarade för honom att hade han bott där han kommer ifrån så hade de huggt händerna av den jävlen för att han inte kan skilja på ditt och mitt. Ja, jag vet svarar fanskapet då, jag hade bara velat gå fram och klippa till honom.

Ingen på hela utbildningen gillar honom, för han fattar inte vad man säger till honom. Lärarna sa att jag fick gå och sparka honom på knäskålarna med mina stålhättor om jag ville, så länge de inte ser något så finns det inte.

Nu har jag bestämt mig för att aldrig sjunka så lågt att jag skulle prata med honom igen, pratar jag om honom blir han benämnd som tjuven.

Ja, nu till det bra då, fick svar från min AF-tant, men hon skrev ingenting om utbildningen överhuvudtaget, däremot bjöd hon in mig på ett seminarium på tisdag nästa vecka nere på arbetsförmedlingen kl 10:15. AF går före utbildningen, så de kan inte neka mig att gå, det är inte lönt att åka till Kävlinge mellan 7:15 - 9:00 för att åka till Helsingborg och drar detta ut säg 2 timmar så är klockan 12:15 kanske och då är det inte lönt att åka ner för någon timme på eftermiddagen.Så givetvis väljer jag seminarium på tisdag =)

Men jag mailade tillbaka och undrade hur det blir nu och ifall jag ska börja söka praktikplats och att jag gärna har ett datum att rätta mig efter.

Undrar om Pamela är gladare nu, pratade med henne imorse när hon var nyvaken och inte hade ätit och satt på plats 300 i telefonkö, dåligt tillfälle... Men jag gillar dig ändå Pams =)

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0