Insändare...

Idag stod där en insändare i HD under min mening och när jag var på möte hos mamma idag så var de några som undrade om det var jag som skrivit den. Så var inte fallet, men det kunde varit jag och jag svarade faktiskt på den nu, så vi får se om mitt svar kommer med i tidningen.

Insändaren löd:

Om Netto och alla lockpriser

Jag fick ett reklamblad från Netto i min brevlåda vid 11:30 tiden. Såg att avocadon var lite billigare än vanligt och körde till affären på Stattena i Helsingborg för att handla. Då var klockan 13:30. Frågade en affärsanställd var avocadon fanns eftersom jag inte hittade den. Fick till svar att: "den är tyvärr slut".
Då kom jag ihåg varför jag tidigare hade bestämt mig för att jag aldrig skulle handla på Netto mer.
Varenda, och jag menar verkligen varenda gång, det funnits "lockpriser" i reklambladet från Netto så var någon eller några av dom "tyvärr slut" efter någon timme. De första gångerna jag handlade där trodde jag det var tillfälligheter som gjorde att jag hade sådan otur. Den gången jag beslöt mig för att det fick vara nog så kom jag en timme efter reklambladets neddimpande i min brevlåda. Då gällde det "mamma scans köttbullar" som "tyvärr var slut".
Ingen annan affärskedja jag handlat i skulle behandla sina kunder på det viset. Om någon "lockvara" i andra affärer tar slut efter några dagar (inte timmar) erbjuds någon liknande för samma pris. Detta har dock aldrig hänt på Netto. Förklaringen att "vi får in mer utav varan imorgon" har jag också varit med om. Men "tyvärr kom det inga fler varor" nästa dag heller.
Jag vet att jag inte är ensam om att reta mig på Nettos nonchalans mot kunderna. Det är inte alla som bor på gångavstånd från affären utan dyr bensinkostnad och parkeringsavgift eller bussbiljett behövs för att ta sig dit och åka besviken därifrån.
Men nu ÄR DET NOG, så hädanefter tänker jag handla i livsmedelsaffärer som bryr sig om sina kunder.

"Lurad"

Och mitt svar på insändaren blev:

Jag kände så väl igen mig i din insändare, det kunde lika gärna varit jag själv som skrivit den.

Men du ska vara glad att du ens får ett Nettoblad i brevlådan varje vecka, för det får inte jag längre, trots att jag bor så att jag har gångavstånd till butiken på Stattena. Jag har en snäll kollega från Klippan som varje tisdag tar med sitt Nettoblad till mig, men då är det egentligen försent, för går man upp till butiken så finns grejerna i princip aldrig hemma ändå. Jag vet att man kan läsa reklamen på nätet, men det är inte samma sak som att få den i pappersformat.

När det gäller avokadon som var på kampanj så var jag på Netto på tisdagen i påskveckan utan att finna några, fick till svar att vi får en ny leverans imorgon, på onsdagen var det samma visa. Likadant den här veckan, då var jag där ändå i måndags och i tisdags, men inga kampanjavokado.

Är kampanjvarorna bara till för de som är hemma under förmiddagarna? Vi andra då, ska vi ta ut semesterdagar varje måndag förmiddag för att hinna till Netto innan alla kampanjvaror tar slut?

// Noa


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag sökte runt lite på just netto och insändare nu och hittade ditt inlägg..jag kan tala om att det är inte butikerna som beställer hem alla varor som är i bladet. Det bestämmer dom högsta inom netto och sedan skickar dom bara ut ett begränsat antal. Oftast för lite! Men det hjälper inte att personalen i butikerna säger till att dom vill ha mer. För det får dom inte hur mycket dom än klagat. Jobbar själv inom netto och vet hur jobbigt det är med sura kunder ifall något är slut. Jag får ta skiten även att inte jag har något som helst med saken att göra! Nu vet du iaf hur det funkar på netto :)

2011-07-20 @ 23:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0