Dagens bekymmer....

Jag har ett stort problem.



Min gamla laptop kraschade för ett tag sen som de flesta vet...



Dock köpte jag en hårddiskkabinett till hårddisken som jag fick igår så att jag kan rädda grejer från den....

Nu vill jag ha över Officepaketet med min licensnyckel och genvägar från den kraschade hårddisken till den nya laptopen.



Jag kopplade in kraschdatorns hårddisk direkt i min första laptop (den högra) som jag snodde tillbaka från mamma när hon fick en ny, men vill alltså ha in office på min nya lilla laptop till vänster.



Är det någon skillnad på att koppla in hårddisken rent fysiskt i en av de stationära, jämfört med att köra den som extern via usb? För när jag testade att köra kraschhårddisken som extern så vägrar min nya laptop starta från den externa fast där ligger ett rent Windows 7 på den. Startar som bekant utan bekymmer när jag kopplade in hårddisken internt i min första laptop. 

 Och ja, jag använder faktiskt alla mina datorer, dock olika mycket och till olika saker, men vill inte behöva starta en dator till bara för att kunna använda office, jag måste väl kunna klona en del av hårddisken, eller?

Någon som kan hjälpa mig?

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0