Förövare på plats....

 
Förra veckan fick jag ett A-larm (flera sektioner löser ut samtidigt) på ett ställe och jag åkte dit och genomsökte stället utan att hitta något. Tänkte väl inte så mycket mer på det, förrän jag fick ett B-larm (endast en sektion löser ut) igår på samma ställe. 
 
Jag åker dit, går in, larmar av och påbörjar min genomsökning av byggnaden. Då plötsligt..... *spännande musik* visar förövaren sig för mig....
 
Eller han kommer flygande mot mig rättare sagt och ja, jag blev skiträdd helt ärligt för jag visste ju inte vad det var som kom flygande. En fågel, en fladdermus, stålmannen? Men det var en liten gråsparv. Där och då fanns ingen tid att försöka jaga ut honom,  men jag insåg ju att det var han som dragit A-larmet veckan innan.
 
Fågelmänniska som jag är så har jag tänkt på den stackars pippin hela natten, han har ju säkert varit där inne en hel vecka utan mat, så när jag var färdig med mina ronder körde jag dit igen, för jag tänkte att med lite tur kunde jag kanske locka ut honom med hjälp av ljuset från ficklampan, men han nannade nog då, för han ville inte visa sig. Men jag gjorde ett tappert försök iallafall. 
 
Jag kan ju säga att hade det varit typ en råtta hade jag inte kört tillbaka, men jag hoppas att kontaktpersonen som får rapporten ändå åker dit och försöker hjälpa pippin ut. För det verkar inte som att där är någon daglig aktivitet i byggnaden. Men jag VILL tro att någon räddar den lilla pippin iallafall, för mitt samvetes skull.
 
// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0