Vidrigt!

 
Fast jag tycker det är vidrigt, kan jag inte låta bli att följa programmet "Råttjägarna" på Kanal5, för det är intressant på ett vis.
 
Jag tillhör kategorin människor som har fobi mot alla typ av kryp och skadedjur ( typ spindlar, grodor, paddor, råttor och möss och annat skit ) och mina berömda fjollhänder dyker ofta upp när jag ser just "Råttjägarna".
 
Fatta vilka hjältar de som jobbar med att bekämpa sånt är?
 
Jag har typ två erfarenheter av vilda råttor, en gång såg jag en råtta som sprang mellan buskarna i min gata och jag var skiträdd för att kasta sopor länge efter, trots att de satte ut gift direkt när jag berättade vad jag sett.
 
Sen var det den omtalade "Heman" som härjade på ett ställe där jag satt som stationär väktare för några år sen. Jag slapp träffa "Heman", men ryktena från kollegorna sa att han var typ 2 kg och ställde sig och fräste åt folk. Jag glömmer aldrig hur jävla rädd jag var varje gång jag tvingades jobba på det objektet, jag var livrädd!
 
Min syster är skiträdd för mina fåglar och dom är ju inte ens farliga, men hon är inte rädd för nåt annat känns det som, hon skulle lätt kunna jobba som råttjägare.
 
Nuförtiden träffar jag främst spindlar och paddor på jobbet och har lärt mig tackla dem så länge vi är utomhus,  för där kan jag oftast ta en omväg förbi dom, men fy fan för att ha dem typ hemma. Och tack och lov har jag sluppit råttor och sånt på jobbet, även om vissa hävdar att de synts till i vissa garage jag har rond i, men sitter jag i bilen kan de inte attackera mig iallafall.
 
Nej, all creds till alla råttjägare där ute!
 
// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0