Vilken natt!

 
Det var lite småkallt inatt faktiskt, var tvungen att fota när temperaturen var nere på 1,5 grader.
 

Och kallare blev det, det gick ner till 0 grader inatt!
 
Sen efter en hur lugn natt som helst får jag larm i Örkelljunga av alla ställen, så det blev en kvart övertid idag minsann. Dessutom fick jag skrapa rutorna när jag skulle köra hem.
  

Jag hade bokat tvättpass, så det var bara att knalla ner i tvättstugan när jag kom hem
 

Jag har ju promenerat lite med
 
Kalorier jag bränt 825
Km jag gått 12,97
Tiden jag gått 2 timmar, 48 minuter och 57 sekunder
 
OCH jag har lyckats lösa så jag slipper jobba 5 nätter på raken i oktober! =)
 
Det är nämligen så, att folk som inte jobbar natt fattar inte grejen, men verkligheten ser ut som så att är man ledig en dag mellan passen så är man inte ledig, för man sover bort halva dagen och är som en bakfull zoombie resten av den dagen oavsett om man jobbar en natt eller tre. Enligt mitt schema skulle jag jobbat en natt, varit ledig en och sen kört 5 nätter på raken, det är inte humant någonstans, för i en nattarbetares värld är det 7 nätter i sträck och jag jobbar ALLTID 12 timmars pass.
 
Därför uppskattar jag att prata med andra nattarbetare, oavsett inom vilket yrke de är verksamma, för alla säger samma sak! Det är ju bland annat därför man erbjuds hälsoundersökningar regelbundet när man jobbar nätter, det sliter mer på kroppen helt enkelt.
 
 // Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0