Helnyponmjöl

 
Har börjat äta helnyponmjöl för mina svullna leder. Hoppas vetenskapen är på min sida och att jag ser resultat.
 
Phbalans.se skriver så här om produkten
 
Vårt helnyponmjöl innehåller vilda nypon av arten Rosa 
Canina med kärnor, fruktkött och skal som har torkats i 
rumstemperatur för att bevara vitalämnena så gott det går.
Nyponen är vildplockade i Makedonien, Tyskland, Bulgarien 
och på andra ställen i Europa. Vi försöker hålla transportsträckorna kortast möjliga för miljöns skull.                       
 
Användning
 
Nypon är bra för bland annat immunförsvar, pigmentering, 
körtlar, hud, brosk,magsäck & matsmältning. Det 
motverkar och lindrar tarmfickor, emfysem, öron-problem, infektioner, tumörer, förkylning, väderspänning, migrän, 
hemmorojder,urinblåsebesvär, feber, munsår, halsont, psoriasis, humörsvängningar, hjärtarytmi,PMS, hosta, 
kolik, värk och stelhet, samt problem med rygg, ben, 
fötter och nacke.Nypon har också traditionellt använts 
för att: bygga upp och rensa bindväv i t.ex.ådersystemet, 
befrämja elasticiteten i benens, hjärnans och hjärtats 
ådror, stödjacellandningen samt intercellularsubstansbildningen, reglera extracellularvätskan,stoppa fettinlagring 
i ådror och förtunna fett blod. Det är muskelkrampslösande, 
uppiggande, blodrenande, blodtrycksfallhämmande och 
svagt laxerande.
 
Det låter ju jättebra, fast jag inte lider av ens en femtedel av åkommorna, men det finns faktiskt vetenskapliga tester som visat att nypon är bra mot leder och ledvärk och det är därför jag testar =)
 
// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0