Lyxfällan!!



Jag blir mörkrädd när jag ser Lyxfällan på tv.

Alltså, jag vet hur det är att vara fattig, när jag höll på att ta körkort 2007-2008 levde jag i princip på luft och vatten, bokstavligt talat. Men jag överlevde och jag fick mitt körkort, tack vare rätt prioriteringar, dvs att jag betalar mina räkningar först och lever på det som är kvar.

Skillnaden på mig och de som är med i Lyxfällan är att jag inte dragit på mig en massa krediter, jag handlar kontant.

VAD ÄR DET FOLK INTE FÖRSTÅR???

Har man inga pengar så kan man inte handla en massa heller!!!! Logiskt tänkande!

Idag lever jag ett helt annat liv, jag har pengar på banken, men de pengarna är inte till att "leva för", dels är det en trygghet för min egen del och dels är det skönt att mina pengar kommer hamna hos mina systerdöttrar den dagen jag går bort och på så sätt tryggar jag även deras framtid.

Sen har jag dåliga erfarenheter av folk som utnyttjat mig, där jag varit snäll och hjälpt till med pengar för att de inte ens haft råd att betala sina räkningar och det var  ändå innan jag hade en ekonomisk trygghet själv. Men det är slut på det!!

Jag dömer inte fattiga människor på det viset, i och med att jag själv varit i den sitsen, men allt handlar om prioriteringar i livet, jag blev riktigt stolt över en vän som trots svårigheter ekonomiskt ändå valde att betala av gamla skulder, som personen inte ens själv dragit på sig.

Såna personer växer i mina ögon, såna personer tycker jag om att ha omkring mig! Personer som inte bara rycker på axlarna och låter sina skulder växa, som tar nya krediter osv osv, utan personer som verkligen vill göra rätt för sig!

// Noa


Kommentarer
Postat av: Sara

Mm håller med! Man tycker inte precis synd om deltagarna........

2012-03-04 @ 10:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0