Insplanet



Fick ett brev idag gällande min bilförsäkring som snart går ut, så det var bara att söka på Insplanet och det tog nog inte mer än 10 minuter för dom att ringa upp, sånt gillas =)

Idag betalar jag 322 kr för en halvförsäkring på bilen (nya bilar har en vagnskadegaranti på tre år) och 67 kr för hemförsäkringen = 389 kr i månaden.

Skulle jag fortsatt hos mitt nuvarande bolag med bilen skulle premien ha ökat från 3.866 kr till 4.433 kr om året, men nu fixade Insplanet som vanligt (jag tar kontakt med dom varje år) så att nu hamnar helt plötsligt min bil+hemförsäkring på 299 kr i månaden istället.

Det är vad jag kallar nice price!

// Noa


Kommentarer
Postat av: Lucas Lundin

Hej,

kul att du tycker vår tjänst fungerar bra år efter år.



Vänligen



Lucas Lundin



Insplanet

2011-10-04 @ 10:50:16
URL: http://www.insplanet.se
Postat av: Boban Stojkovic

Första oktober tecknade jag en bilförsäkring genom insplanet .

Direkt efter fick jag ett sms som bekräftelse på att försäkringen var tecknad.

2-3 veckor efter försäkringen var tecknad så hade jag fortfarande inte fått brev eller någon annan form av bekräftelse från själva försäkringsbolaget ( Solid )

Jag tog åter kontakt med Insplanet och förklarade situationen.

Många samtal senare ( av mig ) så skulle allt åter igen vara i sin ordning och brev var på väg till mig. Jag blev åter intygad att allt skulle vara i sin ordning.

I början av december börjar jag bli orolig att det fortfarande inte kommit några räkningar för försäkringen, jag tar åter igen kontakt med Insplanet kundtjänst.

Då får jag reda på att min försäkring blivit annullerad och blir vidarkopplad till Solid.

Solid säger att dom skickat brev till mig och att dom inte fått nån bekräftelse så dom makulerade försäkringen.

Efter samtalet med Solid ringer jag Insplanet åter igen och förklarar hur det ligger till och blir kopplad till kundtjänsten.

Viktor som svarade säger att han kommer att ”styra upp det” och jag kunde vara lugn.

Viktor skulle ringa Solid och genomföra beställning av försäkringen, sen skulle han återkomma till mig.

Det var för 10 dagar sen men varken han eller någon annan från Insplanet har hört av sig.

Jag har ett flertal gånger försökt nå honom så han på "möte" eller ”tjänsteärende” eller så får jag svaret att ”han återkommer till mig så fort som möjligt”

Jag försökte lösa frågan med försäkring med insplanet men de var på inga sätt tillmötesgående eller kompetenta. Deras Kundservice är under all kritik. Att jag har kört omkring olagligt under så lång tid är fullkomligt oacceptabelt ( trots sms som hävdar att jag är försäkrad ).

Jag har nu tecknad försäkring själv via Solid försäkringar direkt. Då bilen varit oförsäkrad men ej avställd, har jag nu fått en betalningsanmaning på 4300 kr från trafikförsäkringsföreningen pga. att jag ej haft giltig trafikförsäkring under nästan 6 veckor.

2011-12-25 @ 13:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0