Impregnering



Nu är tvätten klar och jag har dessutom impregnerat min vinterjacka =) Tänker ha den idag så jag slipper frysa faktiskt. Sen får den hänga tills den riktiga vintern kommer, för använder man den för tidigt kommer man att frysa i vinter.

Det var i veckan när jag pratade med T och hon skulle impregnera nånting som det slog mig att jag förra vintern blev blöt in på kroppen när det regnade och snöade och så. Därför tänkte jag att det vore kanske vettigt att impregnera min vinterjacka.



Så jag hörde med syster vad en sån kunde kosta och när hon var på Citygross (där dom dock var slut när hon var där) så kostade en sån impregnering för tvättmaskin 44.90 kr. Men i fredags var jag på Maxi som vanligt och där hittade jag samma produkt för 24.90 kr. Maxi tycker vi om!

Testade såklart att blöta ner jackärmen nu och det pärlar sig (precis som vatten på en ny bil) istället för att tränga in, så det fungerade =)

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0