Ut med packet!!!

Jag störs normalt inte av mina grannar alls, hör knappt att det bor folk omkring mig, utan det är ett lugnt hus med bra grannar.

Jag umgås inte med mina grannar, men möter man dom på Maxi eller på stan så hälsar man såklart.

Så nu precis kom jag från Netto och så stannade killen som bor i lägenheten ovanför min mig och frågade om jag hörde massa ljud från hans lägenhet och ifall jag blev störd av honom, vilket jag sa att jag inte  blir då man knappt hör något alls från grannarna. Jag kan typ höra grannens tonårsdotter ibland när hon sjunger i badet/duschen, men jag sjunger med i duschen så vi har liksom accepterat varandras "jag sjunger hellre än bra" då vi har toaletterna vägg i vägg. Och innan jag åkte till Thailand och skulle köra fåglarna till mamma så mötte jag dom i trappan och sa lite på skoj att nu får ni det lugnt och tyst i några veckor, då sa dom att du hörs knappt ändå, så antingen hör dom inte mina fåglar fast jag tror att dom skriker för hela huset eller så var dom bara snälla. Dock sover mina fåglar på nätterna kan tilläggas och jag tror främst dom hörs i trappan, men inte inne i folks lägenheter, för jag har pratat med andra grannar högre upp som inte heller blivit störda av mina fåglars skönsång. Har för den delen aldrig fått något klagomål varken själv eller på mina fåglar heller.

Hursomhelst så den här killen ovanför mig, där är en tjej som hyrt lägenheten ovanför hans i andra hand och hon kommer hem vid 22-23 tiden om kvällarna och för ett jävla väsen. I lördags morse vaknade jag av att någon hade efterfest och spelade musik för hela huset klockan 6 på morgonen, men jag är inte den som klagar för minsta lilla, det är bara en gång det hänt, så varför lägga energi på det liksom? Men tydligen var det den här tjejen som spelat.

Men den stackars killen går alltså upp kl 5 varje morgon och nu har han tvingats sova med öronproppar då den här tjejen för sånt väsen halva nätterna. En söndag till måndag hade hon haft efterfest från kl 3 på natten till kl 5 när han gick upp. Han har knackat på hos henne och sagt ifrån, men ändå fattar hon inte... Så nu har Helsingborgshem sagt att hon får en chans till, sen får hon ta sitt pick och pack och dra. Inte mer än rätt tycker jag, då jag bott här sen i mars 2004 och aldrig har störts av grannarna tidigare. Ska där helt plötsligt komma en partyprinsessa på 20 år från Sthlm och börja röja halva nätterna och störa? Nej det kan man inte acceptera.

// Noa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0