Förbannad!


Läs hela artikeln här

Man kan inte annat än att bli förbannad!!!

Ja, jag har kommenterat denna artikel och uppenbarligen är där folk som instämmer med mig.

Så kom igen nu låtsaspoliser och anmärk på att jag parkerade på fel gästparkering häromdagen, dock anser jag fortfarande att det är mer rätt än att stå på en handikappsruta (även om jag kunnat lägga ett giltigt tillstånd i framrutan)

Min kommentar var nämligen så här tack vare vad andra skrivit :

Har dom nu inte råd att anställa folk som skottar i hela gator så får dom iallafall se till att hålla handikappsrutorna rena och snygga.

Många rörelsehindrade är beroende av sina bilar, då de inte har samma förutsättningar och inte kan röra sig på samma vis som gående personer.

Du som tyckte att man kunde stå utanför polisen i en handikappruta för att där ändå är tomt, hur resonerar du? En handikappsruta är till för rörelsehindrade, hur skulle du reagera om du haft en ruta till ditt förfogande och så kommer någon obehörig och ställer sig där?

Och JA, jag tog en annan ledig ruta på en annan gästparkering häromdagen för att där var tomt, MEN jag värnar iallafall om de rörelsehindrade och ställer mig inte på en handikappsruta. Det är skillnad på skillnad. En tom handikappsruta är INTE detsamma som en tom gästparkeringsruta!!

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0