Memira



Nu har jag fått en tid bokad för en första screening hos Memira i början av september.

Men jag pratade lite med den här rådgivaren och det gick inte att säga på telefon om jag kan göra en operation eller inte, utan jag måste göra en undersökning. Men dom nekar 25% av sina kunder en operation av olika anledningar, jag hoppas jag inte blir en av dom.

Det som kan göra att det skiter sig är mitt halvblinda öga, dels pga av att jag har brytningsfel och sen för att ögat kan sticka iväg nån mm om jag är trött och inte har linser eller glasögon på. Jag skelar inte på det viset, men det kan ha betydelse, därför måste jag göra första testet. Skulle det sen kunna gå, så får jag komma tillbaka på en undersökning till och då ska jag ha varit linsfri under 5 dagar.

Dessutom har jag inte varit hos nån optiker regelbundet, så de får kolla styrkan på mina glasögon och se om synen ändrats mycket sen jag skaffade dom. Men det hoppas jag inte, för synen måste ha varit stabil under 2 år. Men jag ser bra med mina glasögon och jag får till och med köra bil utan glasögon eller linser.

Men den undersökningen jag gör nu är gratis, går jag vidare till den kompletterande undersökningen blir det operation och då ingår även den i priset, samt om det skulle bli komplikationer så att ögonen inte läker som de ska och de måste operera igen, då ingår det med.

Så nu är det bara att hålla alla tummar och alla tår för att jag klarar första testet!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0