Knas...



Mysteriet fortsätter.

Jag är alltså inne på mitt fjärde Teliakort på ett par månader, då min Satio har fortsatt starta om sig och de första två korten hade jag inga problem med på det viset utan kunde ta emot samtal och sms från alla, inkluderat S.

Men de senaste två korten accepterar helt enkelt inte S, hon kan inte ringa mig och jag får inte hennes sms. Men jag får samtal och sms från alla andra. Hon däremot får mina sms och hon kan skicka sms till andra - utom till mig.

Igår kunde hon busringa till mig från skyddat nummer och nu påstår hon att jag har spärrat hennes nummer. WHAT?? Man kan spärra ALLA inkommande samtal, men inte ett specifikt nummer, eller?

Jag tror hon driver med mig!

Är där någon annan som har råkat ut för samma sak? Att ett Telia inte funkar till ett annat Telia?

// Noa


Kommentarer
Postat av: Telia kundservice

Hej.



Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.



I själva mobilnätet är det tekniskt inte möjligt att spärra ett specifikt nummer från att kontakta dig, däremot har de flesta nyare telefoner möjligheten att automatiskt avvisa inkommande samtal/sms från utvalda nummer.



Huruvida så är fallet för dig vågar jag inte svara på, men kontrollera gärna din instruktionsbok eller kontakta SonyEricsson genom länken nedan:

http://www.sonyericsson.com/cws/common/contact?cc=se&lc=sv



Ett väldigt enkelt sätt att avgränsa felkällan till dina problem är om du provar att sätta in ditt sim-kort i en annan telefon. Kan då "S" ringa/sms dig utan problem så ligger problemet med största sannolikhet i att du "svartlistat" hennes nummer i din telefon av misstag.



Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

2011-08-14 @ 14:29:57
URL: http://www.telia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0