Förbannad.



Idag var jag på Swedbank och när jag kom dit var där ungefär 50 nummer före mig i kön.

Det gjorde mig inte så pepp, men hur som helst står jag där snällt och väntar på min tur, kommer fram och plockar fram släktutredningspapper från Skatteverket och en fullmakt från min syster att jag får lov att företräda henne när det gäller pappas dödsbo och ett papper där mamma avsagt sig allt som har med dödsboet att göra (skrivet av banken och undertecknat på banken). Dessutom står det på utbetalningsavin xx dödsbo c/o mitt namn och min adress. Samt att jag hade mitt körkort.

Men då sitter där en 19 åring som knappt är torr bakom öronen och säger att nej, jag behöver en bouppteckning. Dra åt helvete. Hon tittade inte ens på mina papper utan satt bara där och hävdade ungefär att släktutredningen inte spelade någon roll för det var bara ett papper. Det konstiga är att jag lyckats använda de papperna tidigare.
Och på släktutredningen står mamma, min syster och jag och våra personnummer, där finns inte fler personer på det pappret.

Så hon kunde sett mitt namn på alla papperna, mitt personnummer på släktutredningen och fullmakterna (har en där jag får företräda mamma och en annan där jag får företräda syster) och på mitt körkort, samt sett att utbetalningsavin är utfärdad till mitt namn och min adress, som står i deras system om de söker på mitt personnummer.

Förbannad som jag blev så gick jag hem, ringde telefonbanken och gick mot mina egna principer, jag skällde på den stackars killen som svarade ( i normala fall är jag snäll och trevlig när jag pratar med kundtjänster ), han sa att då jag har pappas dödsboadress skriven hos mig så kunde hon faktiskt ha sett att JAG fick företräda dödsboet, hon skulle inte nonchat mig så. Men jag förhörde mig lite om jag kan flytta alla mina konton till en annan bank, inklusive mitt IP sparande och det kan man tydligen. Men jag bad honom om ursäkt iallafall och han förstod att jag behövde ventilera lite, han skulle dessutom skicka in att där kommit ett klagomål på den där 19 åringen till deras kontorschef. Ha!

För i mitt fall kan jag skita i vilken bank jag har mina pengar på, men det borde ligga lite i deras intresse att behålla mig som kund! Om det sen står Swedbank eller Nordea eller Ica på mitt Visakort skiter jag i.

Men anledningen att jag överväger att byta bank beror egentligen på att Swedbank har ETT kontor i stan och ett ute i Råå, de har stängt ner två stycken och där är alltid knökfullt på banken här. Nordea till exempel har ju kontor lite överallt.

Ja, nu fick jag ventilera lite här med. Sen på onsdag ska syster ändå till stan i ett annat ärende, så hon tar med bouppteckningen och sen går vi bägge två till banken.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0