Överklassområde...

Jag vet att jag bor i ett "bra" område, här är svårt att få lägenhet. Själv stod jag uppsatt i kö i 10 år innan jag fick min lägenhet, kan då jämföras med att andra ställen i stan kan man få lägenhet efter ca 1-1.5 år.

Detta märks på hur folk i olika områden röstat.

I mitt område hamnade rösterna så här


Jämför man med "lowlife" områden som typ Drottninghög (där jag ALDRIG skulle vilja bo) hamnade rösterna så här


Vad kan man utläsa av de här siffrorna?
Jo, att högerpartierna tar från de fattiga och ger till de som redan är rika, de sparkar på de som redan ligger. Därför röstar "lowlife" områdena inte på alliansen.

Medan "vi" som bor på gräddhyllan tycker att alliansen gynnar oss. (Jag bor här, men jag röstade dock inte på alliansen)

EN sak har alliansen gjort som gynnat mig personligen, det var att slopa arvsskatten, samtidigt är listan lång på negativa saker de gjort som drabbat framförallt min mamma, men även mig.

Tänker inte gå in på några detaljer, men alla som känner mig och som har träffat min mamma förstår nog vad jag menar.

Jag hade hellre sett ett samarbete mellan S och SD, för då hade alliansen rykt. Som det är nu är det 4 mot 3 och det känns inte helt okej.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0