Effektiv idag =)

När jag vaknat idag så körde jag direkt till mamma fast hon inte var hemma och lämnade ett gäng filmer till henne och hämtade lite räkningar och så. När jag ändå var där i krokarna så var det lika bra att köra in om Väla och växla till mig lite skrammel på Forex som förövrigt hade flyttat, så jag fick ringa syster och fråga var dom låg nuförtiden.



Sen kan man inte annat än bli trött på vissa idoter som uppenbarligen inte KAN parkera.
Ni ser hur bra dom vita bilarna står i relation till rutan, fickan bredvid till vänster var tom när jag kom och bilen till vänster om den lediga rutan stod så nära högerlinjen det bara gick. Inte ens med min bil som ändå är smalare än de flesta andra gick det att komma in i luckan. Eller in kom jag, men jag hade inte kunnat öppna någon av bildörrarna.



När jag gick i körskola lärde jag mig att det bästa är om man står MITT i rutan, så det lever jag efter fortfarande. Sen skulle jag inte våga stå utanför linjen heller, för det är böter direkt om där springer förbi en p-vakt.

Är det bara jag som är petig med att stå snyggt i mitten av rutan? Både för att underlätta för mig själv och för andra?

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0