Ego...

Pratade precis med min söta mamma, men ibland kan man bli lite ledsen på hennes tänkande. Antagligen har det med hennes sjukdomsbild att göra, men det är lite så, det är bara de bästa som ska vara hos mamma, det går inte med nån hon tycker illa om, inte ens för några timmar. Medans jag som frisk kan tycka och anse att det är bättre att där är någon hon tycker sämre om än att där inte är någon alls...

Assistenten idag hade verkligen behövt finnas någon annanstans, hos en annan person idag, men då det inte fanns några vikarier att tillgå fick hon ta sitt 24 timmars pass hos mamma ändå... Just för att mamma kan vara aningen insnöad och vägrar låta den eller den vara hos henne. Jag försökte ändå lägga fram det för mamma som att tänk om JAG ( och jag är mammas lilla favorit ;) ) hade behövt dig för att jag var jättesjuk, så hade du varit tvungen att hoppa in någon annanstans, men mamma lyssnar inte...Det är som att lära en gammal hund sitta...

Önskar helhjärtat att det löser sig till på söndag dock!! Att någon mamma accepterar kan hoppa in...

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0