Med kaffet i halsgropen....



Fick två brev från Försäkringskassan med posten idag och öppnade det första daterat den 28 oktober... Där stod att jag skulle få 180 kr om dagen efter skatt??!! Jag bara WHAT??? Skojar dom eller? Man kan inte gå från den summan jag haft tidigare ner till 180 kr om dagen, det är inte rimligt överhuvudtaget och speciellt inte då jag redan innan allt klabb var nere på 65% av min inkomst.



Men sen öppnade jag nästa brev daterat den 29 oktober och där stod det att dom har räknat om min dagpenning och jag får betydligt mer än 180 kr om dagen efter skatt, har till och med fått 5 kr mer om dagen än vad jag haft innan, tjohoooo, nu är det fest!!! Eller inte... Men nu stämmer det iallafall.



Men nu hoppas jag att M hör av sig och vill att jag ska börja jobba snart!!!!

Det skumma i det hela är att trots att jag kommer att avskriva mig helt från AF när anställningen sätter igång så kommer jag alltså ändå vara berättigad till 180 kr om dagen?

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0