Dessa bilar....

Min syster hittar en massa bilar hon tycker att jag ska testköra =) Senast var det en Suzuki Swift, som man kan få i "rätt" färg, det är ingen miljöbil och där ingår faktiskt en hel del i en sådan. Elspeglar bland annat =)



Dock är skatten något dyrare än på miljöbilarna, men tydligen är det dumt att satsa på en miljöbil, visst man får den skattefri under 5 år och kan ansöka så man slipper avgift när man ska parkera i stan och så. MEN servicarna på miljöbilarna är mycket dyrare än på icke miljöbilar. Så därför tjänar man inget på att den är skattefri egentligen, för skatten täcker inte de servicekostnaderna på långa vägar.

Ja jag vet vad jag ska roa mig med nästa vecka iallafall...Provköra, provköra och åter provköra bilar!!!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0