Äntligen hemma!!!

Att bara få se mina fåglar, min soffa, mina grejer!!!! UNDERBART!!!! Fast dom såg jag förvisso redan en snabbis igår när min syster kidnappade mig till HIF-shoppen så jag kunde handla =)

Hur som haver så var jag jättesjuk hela helgen och kunde inte röra mig, i måndags när syster slutade jobba så var hon snäll nog att köra mig till akuten. Och där satt vi från kl 15 och hon körde väl strax innan 19 tror jag. Sen efter massa tester hit och dit kom jag upp på avdelningen vid 20:40 kanske, ner på röntgen 21:30 och sen träffade jag en läkare och gjorde en gynundersökning där dom då hittade en 15 cm stor cysta på höger äggstock. Vanliga cystor kan vara helt smärtfria och brukar vara det, dom kan spricka och det kan göra ont och i mitt fall var den så stor och satt och tryckte på allt annat runt omkring inuti kroppen, så äggstocken har blivit förstörd och urinvägarna har inte funkat ordentligt osv osv, så det är inte konstigt jag haft ONT... Men jag fick iallafall beskedet att den var helt ofarlig, det var ingen cancer och ingen tumör osv osv, så det är skönt.

Så i tisdags blev det operation på förmiddagen, var nog inte uppe på rummet förrän vid 17 på kvällen tror jag. Fick blod och grejer innan jag skulle opereras med så det var en ganska stor operation. Dom tog alltså bort hela äggstocken på mig, jag trodde i ett glatt ögonblick att då slipper jag kanske mens och sånt, men icke, den andra äggstocken är frisk och livmodern med...

Medan jag sov fick jag en hemsk slang ner i näsan ner till magen och det var ett helvete när jag vaknade upp att känna att där var nåt skit i halsen. Tur att jag slapp få den redan i måndags kväll, men i och med att jag inte kräkt så slapp jag den då. Men slapp den efter en timme på avdelningen efter operationen iallafall. Men varje litet illamående som kom var hemskt, för läkaren hade sagt att om jag kräker minsta lilla så åker den på igen...Jag som hatar att kräka, att dessutom kräka med en slang ner i magen är nog inte roligare precis. Sen kom först syster med familj och hälsade på och sen kom mamma och hennes assistent och hälsade på =)

 Åt knappt något i helgen och var fastande när jag kom in, fastade fram tills igår då jag fick en liten ostmacka på morgonen och lite nyponsoppa...Till lunch så ställde dom fram det här....


efter lite sökande fick jag fram att denna maträtt hette

Schweizerlåda, krämig tomatsås, potatis och vaxbönor. Stort ÖRK!!!

Så jag åt lite grönsaker och resten lämnade jag.... Tur jag smet från kvällsmaten och låtsades "fika" med min syster när hon kom och kidnappade mig till HIF-Shoppen så jag fick handlat det jag skulle, sen svängde vi förbi hemma så jag fick utfodra mina djur och hämta lite smått och gott. Sen fick jag en ostmacka till kvällsfikat. Men fan vad dom äter på det stället och maten är inte ens ätbar och jag äter ändå det mesta.

kl 8 frukost
kl 12 lunch
kl 15 eftermiddagsfika med kaka
kl 17 kvällsmat
kl 19 kvällsfika dvs kaffe och macka/mackor

Äter folk så mycket och ofta i normala fall?

En vanlig dag för mig är

kl 8-9 Kaffe 3 koppar och kanske nån macka
kl 14-16 riktig mat

Sen att jag var kvar igår var väl mest för att dom skulle se så jag inte behövde morfin längre och imorse blev jag utskriven..Svågern var ändå i stan så han hämtade mig och vi körde till Hedins så jag fick provköra MIN NYA BIL, för ja, jag hämtar den på torsdag nästa vecka!!!! Kunde fått den på tisdag, men vill själv läka ihop lite först, måste tömma den andra osv osv....Och är fortfarande ganska rörelsehindrad.....

Men fy fan vad skönt det är att vara hemma och fy fan vad skönt det är att jag snart får min nya bil!!! Nu är jag sjukskriven i 3 veckor iallafall och ska bara ta det lugnt och inte lyfta tungt och så, men jag är iallafall HEMMA!!!!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0