Juristen...

I torsdags mailade jag banken, då vi fick ändra i bouppteckningen och mamma helt plötsligt blev en dödsbodelägare igen.

För tidigare så har bankpersonal sagt åt mig att när den registrerade bouppteckningen är klar så skulle jag och min syster knalla ner på banken och göra ett arvskifte och avsluta pappas konto och där var vi bägge tvunga att medverka, eller ha en fullmakt från respektive som inte kunde närvara. Men nu när mamma då helt plötsligt blev dödsbodelägare hon med så var min fråga till banken om hon var tvungen att följa med dit hon med.

Då fick jag svar att det behövde hon, för nu ska där plötsligt göras en bodelning mellan dödsboet (jag och min syster) och mamma innan där kan ske ett arvsskifte, så i fredags försökte jag ringa juristerna på banken, den första var på kurs och åter som idag och den andra hade semester och var åter idag. Så nu ringde jag och pratade med den första och det känns som att saker kommer att lösa sig "problemfritt" ändå. Givetvis hade det varit enklare att gå till banken utan mamma, då man sluppit allt med att boka färdtjänst och grejer, men den smällen får vi ta helt enkelt =)

Annars idag då? Ska hämta hem min bil till min gata tänkte jag.. Var nämligen smart igår efter att vi varit på loppisen dit vi lämnat 20-25 lådor från pappa, där fanns lediga parkeringar i gatan när jag kom hem, men idag är det tredje måndagen i månaden och för att slippa flytta bilen kl 8 imorse så körde jag upp och ställde mig på min egen plats direkt, så nu räcker det att jag flyttar hem min bil efter kl 12 istället =) Så idag har jag tjänat 500 spänn på att inte få böter =)



// Noa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0