Vilken jävla dag!!!

Körde ut till syster för att få bada för första gången denna sommaren, nu när jag äntligen läkt ihop ordentligt. Men då hade min syster hittat ett bord på blocket som hon trodde passade mig och mina fåglar, så jag ringde på annonsen och vi bestämde att vi skulle komma en timme senare. Fick ta systers bil, för tror inte bordet skulle gått in in min även om jag fällt sätena.

Vi kör dit, parkerar bilen och ringer tjejen med bordet...Inget svar...Såklart... Efter ett X antal försök ger vi upp och kör tillbaka mot Bjuv, då ringer tjejen när vi är i Hyllinge och säger Hej, jag heter X och du har ringt mig 12 ggr, jag bara jaaaaa, det var jag som skulle kolla bordet, då hade hon glömt bort mig. Men vi vände tillbaka och köpte bordet ändå, fast fick det billigare som plåster på såren.


Där är alltså två klaffar man kan fälla upp och ner och två barstolar till.

Sen kör vi och dumpar bordet och stolarna hos mig och kör åter mot Bjuv. När vi kommer fram frågar svågern om jag har fått en repa på backspegeln eller det är pippibajs, jag går dit och kollar...



Det är såklart en repa, nu syns den inte lika mycket som på bilden, för jag tog bilden senare och med blixt, men ändå, så jävla surt att någon har repat min nya fina bil och inte ens kan stå för det =( Men det är inte lönt att lacka om en backspegel för det, där kommer bli fler repor, men det är STÖRIGT som fan, när jag inte själv orsakat det. Men jag fick badat iallafall, såklart var det molnigt och kallt när vi badade, en kvart efter vi gick upp sken solen, såklart...

Hur som helst så hittade syster massa grejer som T kunde få, för han får nycklarna till sin lägenhet och flyttar i helgen, så när jag ändå var ute och körde så tog jag en vända om honom för att lämna alla grejer och så fick jag se hur hans syster bor ute på landet =)

Kommer hem, inga parkeringar såklart, kör upp till min ruta och då står där en jävla hyrbil på min plats!!!! Blir man förbannad eller? Ringer Sydpark, på deras svarare får man ett journummer, men tror ni dom svarar på det? Såklart inte.






Började ringa polisen, men där var 20 min kötid, så jag körde hemåt igen. Hade tur att där var en som körde, så jag fick en parkering i gatan, MEN den är under ett jävla träd, så imorgon kommer jag få köra och tvätta bilen, för den kommer vara helt nerbajsad =( Tur jag hittat ett ställe som handtvättar för 60 spänn, men ändå.

Men jag gick upp och skrev en arg lapp och gick upp till MIN p-plats och satte den på den äckliga fula jävla hyrbilen som står där.

Hur som helst så ringer jag polisen när jag kommer hem, samtidigt som jag meckade med mitt nya bord och så, fick vänta en 25 minuter för att få svaret att dom kan tyvärr inte göra nåt, så imorgon får jag ringa Sydpark igen och hoppas på att dom svarar och så får jag ringa Helsingborgshem och fråga hur man går tillväga när någon tagit ens plats. Då får dom skaffa parkeringstillstånd som man får ha liggande i bilen och så får sydpark cirkulera där på kvällarna, eller nåt.

Bordet blev iallafall jättebra, testade att fälla upp hela, men fick inte mer plats framför buren ändå, så det blir perfekt som det är nu =) Sen är där förvaring under bordet, så det är ett smart bord faktiskt.



Mitt gamla bord som huliganerna stod på har numera hamnat på balkongen som jag aldrig använder =)



// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0