Moderna Försäkringar i ett nötskal...

Förra månaden blev det strul med min utbetalning då dom skrivit ett streck istället för en siffra i mitt clearingnummer och då fick min syster in mina pengar på sitt konto med.

Jag ringde min handläggare i Malmö, som ringde och jagade dom och allt skulle varit frid och fröjd.

Fick ett brev idag med hur mycket utbetalningen ligger på och gissa vad? Där står fortfarande ett streck istället för en siffra.

Så jag ringde deras kundtjänst (fick själv leta nummer då det nummer de skrev längst ner på pappret är ett FAX nummer), snubben jag pratade med verkar vara totalt inkompetent inom detta ärende. Så jag ringer Malmötjejen som hjälpte mig förra månaden, hon ringer och jagar dom, så nu får vi se på fredag hur läget ligger, OM jag får några pengar eller inte. Eller om min syster får dom igen kanske? Vilket är oacceptabelt, man kan inte betala ut pengar till någon annan så där utan vidare, tänk om jag och min syster inte pratat med varann?

Sen på lappen där vi skrev våra kontonummer, där skulle man fylla i vilken % man ville att skatten skulle dras, jag valde 35% och min syster 50%, tror ni dom lyckats med detta? Såklart inte... När jag frågar snubben säger han typ att deras datasystem nog inte klarar av detta, men VARFÖR ska vi då hålla på och skriva in vilken % vi vill ha isåfall? Sist min syster pratade med dom så sa han snubben att ja men det är inte så många tusenlappar det rör sig om, nej, men det läggs ändå på den vanliga inkomsten ditt jävla nöt.

Blir så trött så trött så trött......

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0