Klimatsmart!!

Idag fick jag mitt klistermärke till min bil =)

En jävligt bra grej detta faktiskt, fast på min dekal står där Maj 2011 =)



" För varje ny Kia som köps kommer Kia Motors Sweden att betala kompensationen för CO2 utsläppen under det första året....." Det hela går i korthet ut på att man som Kia ägare registrerar antalet mil man kör med jämna mellanrum och för varje X antal mil som körs så planterar Kia Jatrophabuskar i afrikanska Mali som kompensation för den koldioxid som Kias bilar släpper ut. Mali består till stora delar av öken och är ett av världens fattigaste länder. Genom miljöprojektet bidrar Kia i Sverige till fler arbetstillfällen samt renare miljö genom den lokalt producerade dieseln som utvinns av Jatrophabuskens frukter.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0