Är det lönt?

PARKERINGSTILLSTÅND FÖR MILJÖBIL

Här kan du ansöka om parkeringstillstånd för miljöbil

Du som har miljöbil kan ansöka om tillstånd för att parkera avgiftsfritt i Helsingborg. Parkeringstillståndet gäller i hela Helsingborgs kommun till och med december 2012 och kostar 300 kronor i administrativ avgift.

Även du som haft tillstånd tidigare måste göra en ny ansökan.

Parkeringstillståndet innebär gratis parkering på alla offentliga kommunala parkeringsplatser förutom Sundstorgsgaraget.

_________________________________________________________________________

När jag köpte min bil i maj så var det inte lönt att ansöka om parkeringstillstånd då det bara varade till 31 december 2010. Men nu gäller det ändå under 2 år och då är 300 spänn en droppe i havet. Men frågan är om det är lönt? Oftast låter jag bilen stå om jag ska ner i stan och promenerar ner.

Dock har jag varit lite bekväm på fredagar och kört ner till AF, då jag har haft andra planer efteråt där jag behövt bilen och det känns som att det kommer bli så framöver med.

Hade förresten tur när jag köpte vinterdäck att jag valde dubbfria, för hade jag haft dubbar hade jag inte kunnat ansöka om miljöbilspremien.

Men är det egentligen lönt?

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0