Hemlösa...

Läste i tidningen idag att Helsingborg ska testa något nytt, nämligen att låta 25 hemlösa få förstatjing på lägenheter på olika ställen i stan. Och målet är att 80% av dessa då ska bo kvar om två år.

Jag personligen ger inte mycket för hemlösa människor, för jag anser att dom får skylla sig själva. Allting handlar om val här i livet och dom har uppenbarligen gjort ett felaktikt val när dom hamnat på gatan, det ska rätt mycket till och många chanser ska du bränna innan du hamnar på gatan.

Dom har misskött sig och nu helt plötsligt så ska dom få en ny chans och får dessutom gå före i kön.

Jag hade med kunnat spendera mina hyrespengar varje månad på betydligt roligare saker, men jag gör mitt val att ha tak över huvudet och betalar därmed min hyra och mina andra räkningar som normalt funtade människor gör, sen får man leva för resterande pengar resten av månaden. Har man inte råd att äta oxfilé så får man helt enkelt ge fan i det. Men man kan inte både ha kakan och äta upp den.

Jag har levt på luft tidigare, haft några hundra över att klara mig på resten av månaden efter räkningarna var betalda och jag överlevde minsann det med.

Så sluta dalta med de hemlösa och låt dom stå sitt kast!!!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0