Trött...

Fan vad jag blir trött på Helsingborgshem, vi har kastat grejer i Ödåkra det har vi visst gjort, men så ringde fastighetsskötaren idag och meddelade att där såg förjävligt ut efter oss i soprummet och där var så mycket grejer så ingen annan kunde kasta något.

I möbelväg har vi kastat ett köksbord med fyra stolar, en säng och en soffa. Där stod redan grejer när vi kastade detta och sen kan vi väl för fan inte rå för att utlänningarna springer till soprummet och tycker det är fest när där dyker upp grejer som dom kan rota runt i? Helsingborgshem ville skicka fakturan på extratömningen till oss nämligen, men vi ska stå på oss!!!

Sen kastade jag ut min bokhylla idag, tungt som fan och sen har vi bara en liten hörna här för grovsopor, så jag fick snällt montera ihop delarna i soprummet för att det inte skulle ta sån plats. Undrar om Helsingborgshem tänker fakturera mig för bokhyllan? Något måste väl ändå ingå i hyran kan jag tycka. Och i mitt soprum så kan man gå in och ut trots att bokhyllan står där den står inne i hörnet. Här bor lite mer ordentligt folk här på Slottshöjden än i Ödåkra, så här länsar folk inte soprummen iallafall, även om vem som helst mer än gärna får ta den gamla fula bokhyllan.

Sen ska min tjockistv ut idag med, men den kan jag inte bära ut själv... Tillfälligt får plasman stå på en tv-bänk, men på sikt ska den upp på väggen, även om det inte är prio ett precis. Men det ska bli skönt när nya bokhyllan kommer på plats så jag slipper leva bland flyttlådor.

Sen är tanken att vi ska rensa lägenheten helt  nu i påskhelgen och städa den, på tisdag kommer där folk och hämtar "loppislådorna" och sen får Helsingborgshem ta dit målare och sånt, för det mesta skulle ändå ha renoverats redan 2008. Sen är förhoppningsvis den lägenheten ur världen iallafall!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0