Lättnad....

Idag var det besiktning av pappas lägenhet och även en visning av den och nu har vi lyckats deala med de som ska flytta in där. Så vi släpper lägenheten redan på måndag mot att dom själva städar det sista, vi ska alltså bara tömma det allra sista där är. Fatta vilken jävla lättnad det är? Att efter denna veckan slippa åka till Solskensgatan igen.

Grejen var nämligen att där skulle ha tapetserats och målats om redan år 2008, så ville dom nya hyresgästerna få det gjort innan dom flyttar in, men Helsingborgshem påbörjar inget sånt så länge de gamla hyresgästerna har lägenheten kvar.  Så detta löste sig bra för allas del.

Sen har vi lyckats avboka bodelningsförrättaren då där inte längre finns någon som bråkar, så där tjänade vi 6000 kr. Pengar advokaten skulle haft i princip bara för att påbörja ärendet. Men som sagt är det onödigt nu, för både jag, min syster och mamma är helt överens.

Så imorgon blir det att knalla ner till Tingsrätten med det pappret vi skrivit och sen är den saken ur världen.

Känns som att vi har fått mycket gjort idag faktiskt, och det bästa är att man börjar se slutet på allt detta!!!!!!

Är det förresten någon som kan tänka sig att passa mina 6 huliganer en månad(i september)mot en liten slant? Syrran lockade med att jag kunde följa med dom till Thailand då.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0