Ett tips...

Man vill inte tänka på döden, men efter att pappa gick bort och vi var tvugna att "gissa" oss till var han skulle begravas och vilka blommor han skulle ha osv osv..

Nu valde vi ändå rätt då han som det visade sig efteråt hade begravningsceremonin på samma ställe som sin pappa och farmor osv osv, vi hade samma kistdekoraton som hans pappa hade osv. Vi "gissade" ändå rätt.

Men för alla andra, även om det inte är ett roligt samtalsämne, prata gärna med era nära och kära om hur de vill ha det på sin begravning... Har de en önskan om något? Hör er för, bara ett tips... Döden kan komma fortare än vad man tror, både på gott och ont, men det kan vara bra att vara lite förberedd på saker och ting.

Vi har frågat mamma, men hon har inga speciella önskemål, nu hoppas vi att hon lever tills hon är 115 år ungefär, för det är mycket när en anhörig går bort, både jag och min syster var helt nybörjare nu när pappa gick bort, nästa gång har vi mer kött på benen så att säga, men jag hoppas det dröjer, för fy fan vad det är jobbigt, mer slit än vad man tror... Sen när man ska välja begravningsbyrå är det bara ett tips att INTE välja Fonus för dom är för stora och bryr sig inte. Vi valde inte Fonus, men kommer inte välja samma begravningsbyrå som nu nästa gång av diverse anledningar.

Man måste själv ringa runt överallt för att kolla vart dom haft abonnemang osv osv, det är mycket jobb...

Imorgon publiceras pappas dödsannons så därför publicerar jag den här med. Men tycker ändå vi lyckats bra med allt som har med hans död och begravning att göra. Min syster...Hon har varit oumbärlig den här tiden, vet inte vad jag skulle gjort utan henne... Det skiljer 8 år på mig och min syster, men vi har tack och lov alltid haft en bra relation sedan jag med blev vuxen och flyttade hemifrån, vi pratar i telefon nästan dagligen och jag vet inte vad jag skulle gjort utan henne, hon är fan DEN BÄSTA!!!!

Så här ser annonsen ut iallafall:



Har sagt det många gånger förr och säger det igen...

Vila I Frid Pappa lilla!!!!

Helt sjukt egentligen, men dödsannonsen kostar i princip lika mycket som en helårsprenumeration på tidningen den publiceras i.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0