Märkligt....

Vet inte om min bil kände på sig att jag var orolig för att den skulle in i bilhimlen, för igår kokade den nästan när jag stannade hos Lars på fika i Bjuv. Och sen körde jag direkt och lämnade in den efter vi fikat.

Idag ringde verkstaden och sa att dom låtit bilen gå på tomgång i en timme, men mätaren steg inte alls, så dom visste inte vad det var för fel. Men dom skulle varmköra den igen och se om något hände. När det gått ytterligare typ 2 timmar så ringde jag och dom hade fortfarande inte fått bilen att koka, men jag bestämde att jag skulle åka ut och hämta den idag ändå, så min syster hämtade upp mig på vägen efter jobbet.

För det första så slapp jag betala för att dom inte hittat nåt fel alls, så det var snällt =) Och sen när jag hämtat den så fick jag köra en runda för att testa bilen...Så jag var iväg i 50 minuter och körde och körde och körde och mätaren var helt stabil hela tiden. JAG FATTAR INTE DETTA!!!!! Det är förvisso bra att den inte kokar, men det känns dumt att lämna in en bil där inte är fel på, dock har jag fotobevis på att mätaren varit väldigt nära kokpunkten. Se själva!!!


Så nej, jag är inte inbillningssjuk.

Nu håller den sig på typ mitten, strax över som mest och då har jag ändå kört utan fläkt hela dagen idag. Innan fick jag köra med fläkten på för att balansera mätaren till normal temperatur, men igår ville den inte ens det, då steg den som sagt när jag körde hem till Lars trots att fläkten var igång.

Skulle problemet återkomma så får jag självklart lämna in den igen..Men det är skumt...Som FAN...

Annars har det varit en trevlig kväll hos syster, har hört ungarna läsa sina läsläxor, kollat min olja och den var okej och ätit lasagne och jag hittade en parkering runt huset, så jag kunde dumpa av några av kartongerna jag fick med mig hem. Men nu har jag massor med maskrosblad till mina huliganer, så dom blir lyckliga, nu är det ändå en näbb till att mata och en mage till att mätta. Och ja, än så länge lever min lilla bebis i holken =)

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0