Nu har jag blandat hej villt

Eller inte egentligen, men jag har haft problem med att mina fåglar inte slutar att häcka. Så jag skrev i ett forum för dvärgpapegojor och frågade vad jag kunde göra, fick alla möjliga tips men än så länge har inget fungerat. Så fick jag då tipset att sätta par 1 i par 2's bur och par 2 i par 1's bur, så idag har jag då flyttat in Ahmed och Zelda i en egen bur utan holk och Laban och Gizmo fick flytta in till Devil och Filippa och holken där togs bort. Dels för att de ska få en ny miljö och därför ska sluta häcka och lite för att Ahmed ska släppa sitt revir i den stora buren, hon och Laban går inte alls ihop och Ahmed är den dominantaste av dem båda även om Laban också är väldigt dominant. Så ska alla kunna bo i samma bur sen, så måste Ahmed bli den som kommer in sist för att hon inte ska köra över stackars Laban. Sen kanske Devil och Filli blir kompisar nu när Fillis mamma och pappa flyttat.

Nu får vi se hur detta går och nu är det dags för mig att få lite varm mat i magen!!


Zelda och Ahmed i sin nya bur


Filli med tant Laban och farbror Gizmo


Och med Filli, Laban och Gizmo bor även Fillis andra farbror Devil

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0