Inte som alla andra...

Jag har alltid vetat att jag inte är som alla andra och det är inget jag mår dåligt över heller. Men ibland kan jag fundera över varför det är så himla viktigt för folk att man måste ha en partner och att man måste vilja skaffa barn och bo ihop?

När jag varit på utbildningen den här veckan är det många icke svenskar som frågat mig om jag har någon kille(?) och om jag har barn, när jag svarar nej, jag trivs ensam så verkar ingen riktigt tro på mig, för i det samhälle vi lever i SKA man helt enkelt vara gift och ha barn för att leva ett normalt liv.

Jag är och har alltid varit en ensamvarg och trivs utmärkt med detta, jag söker inte febrilt efter en ny kärlek, inte för att jag saknar någon jag haft, utan mest för att jag inte är intresserad, jag klarar mig själv och trivs bra med mitt liv, utan att någon annan klampar in och ställer krav och så. Sån är jag och jag trivs med det.
Förr kunde jag inte vara ensam, men sedan jag för många år sen lärde mig att uppskatta ensamheten vill jag inte vara utan den heller. Fick dock höra av Zoe på utbildningen förra veckan att hon var likadan när hon skulle fylla 30, att hon helt enkelt bara ville leva sitt liv utan en karl i hennes fall. Kändes skönt att höra det från någon annan, för då var jag inte så konstig ändå?!

Vad ska jag med ett fruntimmer till?? Jag menar jag har Pams att ventilera saker och ting med och det funkar förträffligt för min del och uppenbarligen för hennes med =) För vi kan kommunicera med varandra =)

Hade ett ganska kul samtal med en invandrare som går billack fast via gymnasiet häromdagen..

Han: är du gift?
Jag: nej
Han: bor du ensam?
Jag : ja det är skönast så
Han: har du barn?
Jag: nej
Han: eller är du sån lesbisk?
Jag: ja men titta på mig
Han: ja, jag vet inte så mycket om såna
Jag: vadå såna?
Han: ja, såna lesbiska du vet

Uppenbarligen var han inte så fördomsfull iallafall =) En annan icke svensk kom med en vettig sak, han skrev smart arab i handen och förklarade att där läser man från höger till vänster...vad blir då :
SMART ARAB baklänges?

Svar: BARA TRAMS

Ligger ganska mycket i det...Som en snubbe sa på utbildningen, är man inte emot invandrare så blir man där av olika anledningar.


Ha nu en trevlig lördag!!! =)

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0