Fick ett sms igår som jag läste imorse

Sms:et löd ungefär: " Vad säger Noa om en trekant med mig och Ida på lördag? Vi tänkte se The Unborn"

Jo, det var en trevlig ide, men där fanns minsann lite baktankar med, för Noa ska fixa filmen och sen har Ida problem med sin dator som Noa ska titta på.

Men jag tar iallafall tåget till Kävlinge och sen buss till Center Syd där Ida är snäll och hämtar upp mig och Pams på vägen och sen käkar vi och har värsta trevligt och sover över i Malmö, innan Ida är snäll och dumpar av oss i Lödde på vägen på söndag. Så detta lilla äventyr kostar mig bara 22 kr enkel resa =) Sen kan jag passa på att få se hur många ägg som är befruktade i mina holkar. Så det blir nog bra!

Där har vi då en av fördelarna till mitt huvudbry...

Fick veta idag att AF betalar folk som kör med egen bil, dom betalar bara 600 själva precis som jag gör för mitt busskort och resten står AF för. Tidsmässigt tar det ungefär lika lång tid att åka bil som tåg, dock är det bekvämare att köra själv. Men första månaden måste jag ligga ute med hela beloppet själv och sen ska man skriva upp milantal och sånt.
Finns fördelar och nackdelar med bägge.

Fördel bil
* Det är roligt att köra
* Man slipper frysa när man står och väntar på buss och tåg
* Man slipper stressa till tåget
* Slipper konstiga typer på buss och tåg

Nackdel bil
* Ont om eller oftast inga parkeringar när jag kommer hem
* Gammal bil, kan bli slitage så att bilen bara tvärdör

Fördel tåg
* Man kan halvsova på tåget
* Med mitt busskort  tar jag mig till Malmö för 54 spänn istället för 96 spänn enkel

Nackdel tåg
* Konstiga typer
* Förseningar

Jaja, får se hur jag gör, ska dividera lite med Håkan med som ändå kör varje dag.

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0