Min bil lever igen....

Jag är så lycklig, jag har blivit med bil igen =)

Imorse körde jag och syster till Biltema och stod där och drog i alla fläktremmar och jämförde och mätte och hade oss och hittade tillslut en rem som var typ ett par cm längre än den felaktiga som jag köpte häromdagen.

Sen iväg till Mekonomen och lämnade tillbaka den gamla och sen fick min syster på den nya remmen på en kvart ungefär, hon borde fan bli bilmekaniker. Som hon sa, vad ska man ha karlar till? Hon är min nya idol =)

Felet uppkom på grund av att det var över -10 grader häromnatten så hjulet till vattenpumpen hade frysit fast och när det inte kunde röra sig så kunde inte fläktremmen snurra heller, så den har låst sig och sen gått av helt enkelt. Igår var det fruset i kylarbehållaren och idag var den tom igen, så den måste jag hålla lite koll på framöver, så inte den har smällt i kylan den också. Men jag har varit ute och provkört bilen idag och den fungerar igen och jag är så lycklig.

Hade en trevlig kväll hos mamma igår med smörgåstårta i tre lager och sen fick jag skjuts hem så jag slapp åka buss, för pappa tyckte inte jag skulle vara ute ensam när det är mörkt. Han är rolig han.

Nu är det dock kaffedags, har inte hunnit med det idag.

Ha en lika lycklig onsdag som jag har!!!

// Noa


Min älskling mår bra igen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0