KAOS !!!

Jag vet inte vad jag ska göra åt mina problem, det är fullständig kaos.

 

Jag provade att flytta in Gizmo till de andra huliganerna, men de var inte speciellt snälla mot honom, så han fick flytta hem till Laban igen.. Men grejen är att Laban har lagt många ägg på sistone och uppfostrat ungar och haft sig och det sliter fruktansvärt mycket på henne både fysiskt och psykiskt. Detta vägrar Laban att förstå själv, hon och Gizmo verkar ha som mission i livet att föröka hela världen på egen hand, men så fungerar det inte riktigt.

Det tar emot att skilja dem åt, för dom är trots allt kära i varandra, men samtidigt vill jag inte förlora Laban för att hon blir totalt utmattad heller. För jag vet hur risig hon blir när det är dags att lägga ägg.

Alternativet är att låta Laban och Gizmo bo i varsin bur, eller så får jag helt enkelt låta dom tillverka barn och hoppas att Laban inser sina egna begränsingar trots allt.

______________________________________________________________________

Nu löste jag problemet så att Laban och Gizmo fick flytta till en helt ny bur, för tydligen ska förändringar göra att det skapar en otrygg tillvaro och då ska dom inte vilja häcka där, så ev måste jag vända på buren en gång om dagen, men det kan det vara värt.

Tanken sen är att när bebisen är så pass stor att den klarar sig själv, så tänker jag flytta in Ahmed och Zelda i den lilla häckburen någon dag, medans Laban och Gizmo får bo med Devil i den stora buren, för att på så sätt få Ahmed att släppa sitt revir i den stora buren, så när alla ska bo tillsammans så kan de förhoppningsvis hålla sams igen.

Hoppas denna idén fungerar lika bra i praktiken som den fungerar i teorin.

________________________________________________________________________

Det fungerade inte speciellt bra att byta bur, för trots förändringar hittar Laban och Gizmo på sätt att fördriva tiden med varandra =(

Fågelmaten är fortfarande slut i djuraffären, så imorgon på dagen får jag bege mig ut och leta rätt på fågelmat någon annanstans, nu känns det försent att flytta på bilen om jag vill ha en parkering när jag kommer hem.

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0