Trött onsdag....

Ja jag säger då det, men jag får väl ta det från början tror jag.

Vaknade imorse av vad jag trodde var att klockan på mobilen ringde, så jag kliver upp och knallar ut i köket och startar kaffekokaren som jag förberett redan igårkväll för att tjäna in några minuter och startar datorn. Slänger en snabb blick på klockan och inser att klockan är 04:05 på morgonen och inte alls 06:05 som jag trott och kollar mobilen. Det visar sig då att mitt mobilnät gått över på danska nätet och det jag vaknat av som jag trodde var alarmet i själva verket var ett sms från Telia där de önskar mig en trevlig vistelse i Danmark. Men jag lyckades somna om iallafall och sov till klockan faktiskt ringde kl 06:00. Men är sjukt trött idag på grund av detta lilla missöde.

Dagen blev inte mycket bättre när jag snabbt insåg att yngsta systerdottern var sjukt pipig och gnällig och skrikig idag heller. Men hon mjuknade upp under dagens lopp och tur var det. Sen börjar det att snöa till råga på allt också!!! *suck*
Men jag är inte klar än.......

Inför morgondagens resa till Kävlinge så har jag skrivit ut en karta och vägbeskrivning på Eniro som jag tänkte använda mig av, dock är inte dessa vägbeskrivningar allt för pålitliga, så min syster kom med den brillianta idén att jag kunde låna deras GPS när jag ska dit, jättebra tyckte jag och laddade den lilla manicken i bilen på väg hem igår från syrran, på väg dit imorse och på väg hem nu under eftermiddagen, och startar den och ska knappa in adressen till imorron, då dör batteriet på den. Så nu får jag helt enkelt förlita mig på att Eniro för en gångs skull faktiskt har rätt, annars får jag väl ringa en taxi eller något imorgon om jag inte hittar.

Men min syster är verkligen helt underbar, som tack för hjälpen att jag ställt upp nu i två dagar så ska jag själv bara bekosta själva bromsgrejerna till bilen, medans dom står för arbetskostnaden när jag ska fixa bromsarna.

Ja detta var dagens skörd, ha det bra i snön då då..*muttar*

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0