Söndag...

Så var jag hemma igen efter ett supertrevligt äventyr till Malmö igår och min favvokompis =)

Det blev tacopaj med alla möjliga tillbehör och snask och film och melodifestival och så klart fick jag på första parkett läsa hennes roliga blogg. Undrar om jag tycker hon är så rolig bara för att jag känner henne, eller om alla andra också skulle uppskatta hennes texter?

Sen knäckte hon Laban och Ahmeds alldeles för gamla ägg och det var ganska väntat, alla Laban och Gizmos ägg var befruktade, men ingen av ungarna har lyckats ta sig ut ur äggen själv. Ahmeds 5 ägg som återstod efter att Filippa bröt sig ut och växte och blev en vacker liten pippi var obefruktade, så teorin är att Filippa var sista ägget och att både Ahmed och Zelda nu är könsmogna.

För närvarande har Ahmed 7 nya ägg i sin holk och Laban kämpar på med sina 6 ägg, varav ett ägg är lite äldre och från en helt annan äggkläckningperiod. För jag kastade Labans ägg för att hon inte skulle lägga fler, men envis som hon är så fortsatte hon lägga ägg på löpande band när dom försvann så då var det lika bra att låta henne behålla dem.

Men när de här äggens tid är förbrukade så får jag isolera Laban lite, hon är nog stressad för hon har börjat plocka sig, kan bero på att jag stal hennes ägg tidigare. Men hon och Gizmo slutar inte att göra nya barn, så då får jag separera dem. Blir där ungar får Gizmo ta hand om dem när de blivit lite större, det vet jag att han klarar, så Laban får vila och förhoppningsvis växer hennes fjädrar på magen ut igen då.

Nu är det snart dags att springa ner i tvättstugan och hämta dagens tvättlass.

Ha en riktigt bra söndag alla läsare!


Hittade denna i senaste numret av Kalle Anka, så jävla bra =)

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0