Vajsing...

Hej alla bilkunniga bloggläsare....

Testkörde min bil idag för att se om problemet med temperaturmätaren bara var tillfälligt och det var det inte.

Startade hemifrån 11:55.


Efter 11 minuter låg mätaren på normal och då hade jag inte fläkten igång i bilen...


11 minuter senare befann jag mig ute i Råå och mätaren steg och jag började känna att det nog var dags att vända och köra hemåt...


Satte dock igång fläkten i bilen på fullt och därmed sjönk mätaren igen....


Men när jag stängde fläkten så steg fanskapet igen...Här har jag parkerat hemma och tur är nog det.

Jag har testat sätta fläkten på både varm och kall och det fungerar som det ska och kylaren byttes i slutet av maj och där är fullt i tråget för kylarvätska. Så något förslag på vad det kan vara och vad det kan tänkas kosta?

Mina egna misstankar kretsar kring vattenpumpen, kylarfläkten eller givaren till kylarfläkten..

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0