Upp som en sol.....och ner i värsta helvetet....

Jag blir så trött... I fredags pratade jag med min lärare om hur jag känner, att jag inte vill bli förnyad på utbildningen och han förstod mig och allt var frid och fröjd, när jag kom hem mailade jag min AF-handläggare och skrev namn och telefonnummer till lärarna och hur hon skulle gå tillväga.

Idag hade hon ringt ner och pratat med ena läraren, så jag ska på möte efter seminariumet imorgon och träffa henne. Problemet är att läraren ifråga inte vill bli av med mig, antagligen för att jag är tjej och för att där inte är så många tjejer på stället, så istället för att försöka hjälpa mig därifrån så har han suttit och lovordat mig till min handläggare, sagt att jag är duktig och punktlig och lätt och trevlig att ha att göra med osv osv, han hade till och med bjudit ner henne till Lernia på torsdag för att hon skulle kunna se hur allt går till. Men jag tror och hoppas hon avböjde.

Så nu måste jag komma på massa argument till varför jag ska få sluta där och helst på torsdag då, så jag slipper förnya busskortet. Sen hoppas jag hon är på bra humör direkt efter lunch imorgon när jag ska träffa henne. I värsta fall får jag säga att jag blir tjock i halsen av alla kemikalier där nere, för då FÅR jag inte gå kvar, men det känns rätt genomskinligt. Men det är billigare att gå till en läkare och få ett läkarintyg än att förnya ett busskort till Kävlinge.

Annars kan jag se fram emot att leva på 689 kr denna månaden och då har jag inte handlat varken mat eller fågelmat... Jo men tjena.

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0