Min fina bil...

Idag tog jag då mitt avgasrör under armen och knallade ner till bilen och tråcklade in det med nöd och näppe och så styrde jag kosan till Bjuv. Egentligen var det bara tänkt att han bilnissen skulle kolla hur långt jag var tvungen att byta avgasröret och fixa det en annan dag, men när jag ändå hade det med mig så bytte han det på plats direkt.  Det gamla var väldigt risigt och rostigt och där hade gått hål på det, så det var tur jag bytte. Men nu går bilen väldigt tyst med det nya och den hoppar inte alls som den gjorde innan.

När det gäller knakandet när jag svänger, så låter det inte alls lika högt längre, men han kunde inte lista ut var ljudet kommer ifrån heller, för givetvis är det som alltid, när han provkörde bilen förra helgen lät det inte och idag när bilen var upphissad lät det inget heller.

Men han spände fläktremmen iallafall och tydligen behöver jag köpa en ny kylare och sen det att mitt automatiska halvljus inte fungerar beror på ett relä som jag måste köpa nytt. Sen har jag en helt ny bil. Förutom rosten då, men förhoppningsvis kan jag kanske köra ner bilen till skolan om några månader och kanske fixa till den där för en billig peng.

Men nu är det bara att vänta på besiktningslappen och sen göra besiktningen och se om där är fler fel, vilket jag såklart inte hoppas på. Sen kan jag tuta och köra som vanligt igen.

På lördag bär färden åter till Bjuv, för då är det dags att byta till sommardäck.

Men det var allt för idag!!!

// Noa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0