En sten från mitt hjärta föll.....

Jag är sjukt trött, trött på att inte ha varken tid eller pengar och mitt beslut kom idag när jag fick veta att Håkan(snubben som jag får lifta hem till Helsingborg med oftast), att hans AF handläggare ringt ner till utbildningen idag och sagt att där finns inte mer pengar.Så AF vill ha ut honom på praktik alldeles för tidigt för att han inte ska "kosta pengar". Utbildningen jag går kostar 5000 kr i veckan.

Jag mår inte bra där nere, dels är jag hemifrån 12 tímmar om dagen och denna månaden kommer jag att ha 1000 kr över efter räkningarna är betalda,det ska då räcka till bensin, mat, nöjen osv osv. Alla fattar att det inte går....

Jag lämnar hellre min plats åt någon som vill ha den, visst den sociala biten är helt okej, jag gillar folket och så, men jag mår inte bra där nere i Kävlinge. Att jag är borta hemifrån 12 timmar om dygnet + att jag har ett busskort att betala på 880 kr varje månad. Det funkar inte. Alltså jag är inte den som är den, men får jag ett jobb där jag har ut 10 - 12. 000 per månad efter skatt lever jag gott, nu har jag 398 kr om dagen för att slita som ett djur där nere. 
Jag är ingen trög människa, ALLA ringer mig om de har datorproblem och jag fixar, sätt mig framför en dator och vet jag inte lösningen så tar jag reda på den, för jag har anlag för det. Men spackling och slipning är inte min grej och jag känner mig trög när jag går där nere.

Anyway som Robban skulle sagt, var på Norrbro och kollade HIF ikväll, vi förlorade mot Örebro med 2-0, men jag fick en ny HIF gubbe kompis, vi pratade hela matchen och han bjöd på en öl till och med =)
Man får vara glad för de små stunderna här i livet.

Men nu måste jag sova, klockan ringer 5 imorgon bitti..

Hoppas AF tanten tar mitt mail bra och att allt löser sig!

Vill tacka Pams för hennes varma ord och Karin för att hon lyssnade och svarade angående detta!!!

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0