Onsdag...

En helt vanlig onsdag...Grått och trist ute...Men gott kaffe och en blogg att ventilera mig i =) Det ska nog kunna bli en bra dag idag också...

Var börjar man då? Jo, Mio, min äldsta bebis tog sin första flygtur igår, jag blev så stolt över honom, tänk att han kan, han kunde helt själv, han börjar bli en stor liten pippi nu och de andra går i hans fotspår, precis just nu så är hela familjen pippi ute i buren och härjar runt. Funderar på att hämta upp buren som jag har i förrådet och flytta in alla där istället, för den buren är större, men då försvinner holken och dom brukar sova där..Hmm, är lite i valet och kvalet...Får se hur det blir...På sikt ska Laban och Gizmo flytta tillbaka till Devil,Zelda och Ahmed och jag undrar hur detta kommer att sluta..Sist de flyttade ihop efter en häckning så var Ahmed den som styrde och ställde, den annars så kaxiga Laban hade inte en chans och blev av med lite fjädrar ovanför näbben på kuppen.. Varför kan dom inte bara hålla sams och vara kärleksfulla mot varandra?

Åter till bebisarna...Jag och Pamela har engagerat oss och tagit ut de små liven i två dagar och idag tänkte jag ta ut dem, men det får nog bli en och en....För att jag ska kunna hålla koll på dem och för att Laban inte ska bli helt rasande för att alla hennes små söta bebisar försvinner samtidigt... Jag vill såklart att bebisarna ska bli så tama som möjligt och nu är nog helt rätt tid att börja engagera sig i dem.

Tänkte först att jag skulle behålla Mio, den äldsta, men Pamela fick mig att tänka om lite, jag menar jag har två gröna ungar och två ungar som antagligen kommer att bli som Devil, nämligen Dutch blue, eller även kallad Aqua och tanken är att Devil ska få en kompis, då är det kanske bättre att behålla en av minstingarna, så att Devil även om han inte ska ha en kärleksrelation med sin brorson, att han har en jämnlike som ser likadan ut som han själv.
Jag får helt enkelt fundera vidare på detta, men för husfridens skull...Tror jag att jag ska sätta in Devil tillsammans med ungarna när de blivit lite större, så att Devil själv får välja ut sin nya kompis.

Hoppas alla där ute får en riktigt bra onsdag, för det tänker jag ha med alla mina pippisar =)

// Noa


Bebisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0