Lättad....

Nu har där försvunnit en del orosmoment i mitt liv, och fy fan vad skönt det är rent ut sagt. En stor sten som släppt från mitt bröst.

Går in i aktivitetsgarantin imorgon, vilket ska bli skönt och idag fick jag brev från försäkringskassan som säger att jag får behålla samma dagpenning som jag haft nu när jag stämplat, under hela perioden. Jag trodde att jag skulle åka ner på betydligt mindre, typ 5000 i månaden eller nåt, men det slipper jag som sagt nu enligt det här brevet.

Mitt mål är givetvis inte att hänga i aktivitetsgarantin hela mitt liv, jag vill ha ett jobb nu, helst igår om jag själv fått välja, men fram tills jag vet vad jag vill syssla med och innan jag hittar detta jobbet så fungerar tillvaron iallafall.

Fy fan vad glad jag är och det kan ingen ta ifrån mig!!!!

Tänk att en sådan liten grej kan rädda hela dagen och ja hela den närmaste tiden.

Både jag och mina pippisar verkar belåtna med att jag sålde alla fyra ungarna, Gizmo saknar nog dem lika mycket som jag gör förvisso, men där är fler på väg...Vi får helt enkelt se det så, och vi har varandra i vått och torrt jag och mina små vänner. Laban bryr sig mest om sina nya ägg och Ahmed likaså, Devil och Zelda är nog mest glada för att dom får mer tid av mig nu när inte bebisarna tar tid och engagemang.

Livet är rätt nice ändå när man tänker efter, trots kyla och trots mörker.

Idag är en jättebra dag!!! =)

// Noa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0